Jelentősen bezuhant a vasúti árufuvarozás Romániában

A volumen 2025 első negyedévében 18,5 százalékkal esett vissza a tavalyi év hasonló időszakához képest.
A román statisztikai ügynökség INS a mennyiség csökkenéséről szóló információkon felül új adatokat is közzétett, melyek nem igazán adnak okot az optimizmusra.
A szállított áruk jelentős visszaesésével szemben a Románián áthaladó tranzitforgalom 47,7 százalékkal nőtt. A belföldi szállítás azonban továbbra is a teljes volumen túlnyomó többségét, 79,9 százalékát teszi ki.
Az INS adatai szerint 2025 első negyedévében a következő negatív statisztikákat mérték:
- a teherkocsik által naponta megtett távolság 30,4 százalékkal,
- a külföldről érkező rakott vagonok mennyisége 17,5 százalékkal,
- a tehervonati mozdonyok napi átlagos megtett útja 14,9 százalékkal,
- a rakott teherkocsik által a román vasúthálózaton megtett távolság 11,1 százalékkal,
- a teherkocsik futásteljesítménye 5,6 százalékkal,
- a teherkocsik átlagos bruttó tömege 2,1 százalékkal csökkent.
Ezen negatívumok ellenére azért némi pozitív változást is elkönyvelhettek. Az egyik ilyen tényező a teherkocsik átlagos futási ideje, ami 23,5 növekedést mutatott az idei első negyedévben. Átlagos kereskedelmi sebességük is emelkedett, igaz, csak minimálisan: 1,4 százalékkal.
A román vasúti árufuvarozási piacot továbbra is az ömlesztett fosszilis tüzelőanyagok uralják. A frissen közzétett adatok alapján a koksz és a finomított kőolajtermékek az első negyedévi volumen 26,5 százalékát tették ki, második helyen pedig a szén, a lignit, a nyersolaj és a földgáz állt 21,4 százalékkal – jelenti a Rail Freight.
(Nyitóképünkön a CFR egyik tehervonata, elöl-hátul Sulzerrel továbbítva. Kép forrása: CFR Marfă Facebook-oldala)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!