Jelentősen bezuhant a vasúti árufuvarozás Romániában
A volumen 2025 első negyedévében 18,5 százalékkal esett vissza a tavalyi év hasonló időszakához képest.
A volumen 2025 első negyedévében 18,5 százalékkal esett vissza a tavalyi év hasonló időszakához képest.
Hétszáz dolgozóját bocsátja el, csökkenti mozdony- és teherkocsiparkját, de további szerkezetátalakítási intézkedéseket is bejelentett a cseh nemzeti vasúti árufuvarozó.
Annak ellenére, hogy az uniós közlekedéspolitika egyik legfontosabb célja évtizedek óta a vasúti áruszállítás piaci részesedésének növelése, az európai gazdasági problémák meglehetősen érzékenyen érintik a vasúti áruszállítást. Csökken a szektor piaci részaránya, a vállalatok leépítenek.
Az Oroszországi Vasutak 2024-es éves jelentésében közölte, ahogy az részben várható volt, a cég egyes mutatói nem alakultak jól, a nettó nyereség viszont csaknem kilencven százalékkal esett vissza.
Jócskán összezsugorodik a V-Híd Zrt. mozdonyparkja a veszteséges működés okán: bérelt villamos- és dízelgépeiket visszaadják, a sajátjaik közül pedig többet is leállítanak. A korszerű Traxxok egyes hangok szerint a MÁV-nál köthetnek ki…
Tavaly 11,5 százalékkal szállítottak kevesebb árut a síneken, mint 2022-ben; az áruk közel nyolcvan százaléka belföldön haladt.
A fontos németországi intermodális létesítmény pénzügyi és volumenteljesítménye is érezhetően csökkent, ez pedig a vasútra is hatással volt.
Az Oroszországot sújtó uniós szankciók okán gyakorlatilag megszűnt a kelet–nyugati irányú forgalom.
Az idei év első hat hónapjában hat százalékkal, 13,9 millió tonnára csökkent a síneken szállított áruk mennyisége 2022 első félévéhez képest. A közúti teherszállítás sem lehet büszke.
Az Ázsia és Kína között az Új Selyemúton közlekedő tehervonatok legfőbb európai határátlépő pontjának számító átkelőjén 2023 első félévében a tavalyihoz képest mindkét irányban jelentősen csökkent a tranzit áruforgalom.
A hamburgi kikötőt kezelő logisztikai vállalatnál a bevétel 6,7 százalékkal, a konténerforgalom pedig 14,6 százalékkal esett vissza.
A svájci intermodális logisztikai vállalat 2022-es éve a forgalom és a bevétel visszaeséséről szólt.
A leginkább érintett európai országok és légitársaságok listája. Az omikron az új év elején újabb kapacitás-csökkentést hozott.
A Cseh Vasutak 117,4 millió utast szállított a tavalyi évben, ami 35 százalékkal kevesebb, mint 2019-ben.
A visszaesés jórészt a koronavírus-pandémiának köszönhető. A teherfuvarozás azonban pörög.