Logisztikai konferencia a Közlekedési Kultúra Napján nagy bejelentésekkel

iho   ·   2022.05.24. 15:00
00_mle_eszaki

Május 28-ától újra látogatható a Közlekedési Múzeum népszerű időszaki kiállítása a „Volt egyszer egy Északi... a történet folytatódik”, amely a Múzeum leendő otthona, az Északi Járműjavító történetét meséli el. A kiállítás különleges helyszínére több mint egy évtizede nem léphetett be senki, azonban hétvégétől már bárkinek lehetősége nyílik rá – hangzott el a Magyar Logisztikai Egyesület legutóbbi rendezvényén, aminek a fókuszában a városi közösségi közlekedés és az elektromos buszok álltak, és a Közlekedési Kultúra Napja alkalmából szervezték meg.

A biztonságtudatosan, környezettudatosan, udvariasan közlekedő emberek ünnepnapja május 11. 2015-től Magyarországon is. A különleges alkalom célja, hogy minden egyes nap a kulturált és biztonságos közlekedés napja legyen. Ilyenkor a különböző eseményekkel a közlekedő lakosság és a kulturált közlekedés ügye iránt elkötelezett szervezetek a közlekedés sokszínűségére, technikai vívmányokra, a biztonságtudatos és toleráns, egymásra odafigyelő közlekedési magatartás fontosságára hívják fel a figyelmet.

– A közlekedési alágazat fontos eleme a logisztika iparnak, ezért szerepe kiemelten fontos a számunkra – mondta Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke.

A Népliget tőszomszédságában, a Kőbányai úton található Északi Járműjavító ad majd otthont a Múzeum népszerű, újra nyíló kiállításának, melynek címe: Volt egyszer egy Északi... a történet folytatódik. A helyszín könnyen megközelíthető, hiszen a Könyves Kálmán körútról, az 1-es villamos irányából is könnyen elérhető. A 2009-ben bezárt, azóta üresen álló épület a hazai vasúti jármű- és mozdonygyártás, majd később mozdonyjavítás egykori fellegváraként remek helyszíne lesz a kiállításnak.

– A május 28-án nyitó kiállítás egyben autentikus helyszín is a közlekedés iránt érdeklődők számára. A mostani eseménynek köszönhetően ráadásul már a nyitás előtt is lehetősége nyílt egy kisebb betekintést nyerni az Északi Járműjavító hangulatába a Magyar Logisztikai Egyesület programja iránt érdeklődőknek – hangsúlyozta Doór Zoltán.

Múlt és jövő: városi közösségi közlekedés újratervezve!

A klímaváltozás korunk egyik legnagyobb környezeti kihívását jelenti, mely egyre súlyosabb problémákat eredményez. A mobilitás az egyes ember mindennapi életében központi jelentőséggel bír, a legtöbben kisebb-nagyobb távolságokat megtéve ingáznak a munkahely, az iskola, közösségi intézmények és a lakóhely között saját járművekkel, vagy a tömegközlekedési eszközöket igénybe véve. A Magyar Logisztikai Egyesület a Közlekedési Múzeum időszaki kiállításának helyszínén tartott eseményén több ízben megvizsgálásra került a közösségi közlekedés témaköre, valamint az elektromos buszok nyújtotta lehetőségek is.

– Az alacsony környezetvédelmi besorolású, magas károsanyag-kibocsátású dízel autóbuszok cseréje, a városi autóbusz állomány megújítása mára Magyarországon is elkerülhetetlenné vált. A közösségi közlekedésbe belépő elektromos autóbuszok napi rendszeres töltését lehetővé tevő hálózati infrastruktúra fejlesztése elkerülhetetlen – mondta Doór Zoltán, aki a rendezvényen köszöntőbeszédet tartott. A Magyar Logisztikai Egyesület óelnöke beszédében továbbá azt is kiemelte: a fenntartható közlekedésben fontos szerepe lehet az elektromos buszoknak, ezért a jövőben erre a korábbiaknál is nagyobb figyelmet érdemes fordítani.

E-buszokkal a fenntarthatóbb közlekedésért

A programot Zsigmond Gábor, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgató-helyettese folytatta, akinek előadásából a résztvevők megismerhették az elektromos autóbusz-közlekedés múltját és jelenét. Ezt követően Takács Zoltán, az Innovációs és Technológiai Minisztérium Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program főosztályvezetője mesélt az aktuális, 2021–2027-es időszakban igénybe vehető európai uniós forrásokról. Hallhattuk Huszár Richárd, a HUMDA Zrt. zöld mobilitás igazgatójának Zöld Busz Programról szóló előadását, valamint Ruzsa Csaba, Pécs megyei jogú város alpolgármesterének eddigi üzemeltetési tapasztalatait az e-buszokról. Ráadásul az előadók között jelen volt Szedlmajer László, a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettes is, aki beszédében az elektromos buszok szerepéről nyilatkozott, a budapesti közösségi közlekedésben.

Újra fénykorát élheti a világhírű Ikarus

A sűrű programban helyt kapott Tankó Zoltán, az Ikarus Global Zrt. vezérigazgatójának előadása is. Beszédében az elektromos buszgyártás kihívásairól és az iparág trendjeiről ejtett szót. Ráadásul az Ikarus nemcsak személyes jelenlétével, hanem egy teljesen elektromos Ikarus 120e típusú autóbusszal is képviseltette magát. Mint az a rendezvényen is kiderült, az 1895-ben alapított világhírű márka a korábbi gyártási tapasztalataira alapozva 2016-tól teljes megújulásnak lett részese.

– A székesfehérvári vállalat célja a megújulással az volt, hogy egy nemzetközi mércével mérhető, modern járműcsaládot hozzon létre. Mint az a legújabb, teljesen elektromos buszukon is látszik, az ikonikus Ikarus márka ismét az európai élvonalba tartozó fejlesztési és gyártási képességgel rendelkezik – tette hozzá a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek