Már megint V0?

iho   ·   2017.07.25. 13:45
00kicsi

Jó néhány évvel ezelőtt még úgy tűnt, a V0, azaz a Budapestet elkerülő tehervasúti körgyűrű a megoldás. Aztán – talán, mert biztosat nem közöltek – az ukrajnai válság akadályozta meg a tervek további folytatását, és kínai javaslatra a Pireusz–Belgrád–Budapest útvonalat preferálta a magyar kormány is.

Emlékeztető a három évvel ezelőtti V0-tervekről (forrás: MLSZKSZ)

A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület most feléleszteni látszik a 2014 végén elsüllyesztett körgyűrűs terveket. A Külgazdasági és Külügyminisztérium Kína Főosztályának felügyeletével – több hasonlóval együtt – megalakult OBOR (One Belt, One Road) munkacsoportnak tették meg javaslataikat.

A szakmai szervezet szerint érdemes lenne ismét megvizsgálni a V0 megépítésének lehetőségét a tervezett nyomvonal újragondolásával, illetve – a szolnoki rendező technológiai pályaudvarrá átépítésével egyidőben – egy új rendezőpályaudvart is létesíteni (ezzel Ferencváros területet talán felszabadulhatna a városfejlesztés javára – a szerk.). Ez a komplex beruházás új logisztikai központok létrejöttét is eredményezheti, a vasút és az autópályák közelsége mindenképp előnyt jelenthet. Emellett a záhonyi és a kelebiai vasúti határátkelők kapacitását is szükséges fejleszteni, a keleti és a déli határátkelőkön az ellenőrzés hatékonyságának fokozására röntgenkapukat kell felszerelni.

A Hungrail szerint elengedhetetlen a vonatok előjelentésének fejlesztése az érintett vasúttársaságok, terminálok és vámhatóságok bevonásával, a kínai importárukat egy központi vámkezelő helyen, egységesen kellene kezelni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

V0: hamarosan indul a nyomvonalsáv környezeti vizsgálata

iho/vasút   ·   2022.05.16. 15:00

A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület közbeszerzési eljárást írt ki az élővilág előzetes felmérésére és környezeti hatástanulmány készítésére, valamint az új nyomvonal környezetvédelmi engedélyének megszerzésére, melyek a leendő teherforgalmi vasútvonal nyomvonalának kijelöléséhez szükségesek.