Masped-vasút: itt a vég

iho/vasút   ·   2012.01.20. 16:08

A közúti fuvarozással és szállítmányozással foglalkozó Masped-cégcsoport 2007 nyarán még azzal a céllal alapította a céget, hogy a német–osztrák-osztrák–szlovén-szlovén–szerb áruforgalmat kedvező árajánlatokkal Magyarországot érintő útvonalra tereljék – írja a HVG.

Bár 2009-ben 152 millió, 2010-ben 316 millió forintos forgalmat bonyolított le a cég, az utóbbi évben már veszteséges volt.

A tulajdonos Masped Első Magyar Általános Szállítmányozási Zrt. így 2010 végén megvált a Rail Cargótól, és átadta annak irányítását a cégcsoporthoz személyi szálakon kötődő, reorganizációval foglalkozó Összegzés BMT Zrt.-nek. Ez utóbbi vezérigazgatója, Erdődi Zoltán a HVG érdeklődésére elmondta, hogy az elmúlt egy évben megkísérelték a részvénycsomagot szakmai befektetőnek értékesíteni, de a próbálkozás eredménytelen volt.

A Maspednek 2011-ben még voltak vonatai, közöttük a legrendszeresebb és legérdekesebb a Délegyháza-Újbányán rakott sódervonatok voltak. A kavicsot az M43-as építéséhez vitték Szegedre<br>(fotó: Vörös Attila)

A Masped utolsó tehervonata 2011 augusztusában közlekedett. A cég a megszűnésével tovább bővíti a hazai befuccsolt magán-vasúttársaságok sorát. A Pannontrain utolsó vonata 2009 februárjában, a mozdonyait is elvesztő Eurocomé pedig 2010 áprilisában közlekedett.

Kapcsolódó hírek