Mától zavartalan a vonatok közlekedése a 100-ason Hajdúhadház és Újfehértó között
Helyreállították a pályát a május 7-én délelőtt Téglásnál kisiklott vasércvonat okozta rombolás után. A károk felszámolása másfélmilliárd forintba került.
Szerda, azaz június 14-e hajnalától már menetrend szerint, zavartalanul közlekedhetnek a vonatok a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonalon, miután kedd éjszaka visszaadták a forgalomnak a bal vágányt is a Hajdúhadház és Újfehértó közötti szakaszon, ahol május 7-én egy kisiklott tehervonat jelentősen megrongálta a pályát.
Mint emlékezetes, május 7-én délelőtt Téglásnál egy 3700 tonnás, vasércet szállító tehervonat harmincöt kocsija közül kilenc kisiklott. Több mint 250 vasúti szakember megfeszített munkájának köszönhetően a kisiklott vagonok visszaemelésével, elvontatásával május 11-ére végeztek a szakemberek, ekkor kezdődhetett meg a kevésbé sérült vágány helyreállítása. A síneket 240 betonalj felhasználásával hozzávetőlegesen140 méteren építették újjá, helyreállították a felsővezetékrendszert és a biztosítóberendezést is, ennek köszönhetően május 15-én egy vágányon megindulhatott a vonatközlekedés Hajdúhadház és Újfehértó között.
A balesetben jelentősen megsérült bal vágányt több héten át tartó munkával állították helyre. Mintegy ötezer vasbetonaljat cseréltek ki, és a helyreállításhoz harminc, egyenként 120 méteres hossszúsínt építettek be. A pálya kétszáz méteres szakasza annyira megrongálódott, hogy nemcsak a vágányokat, hanem alatta a vasúti alépítményt, a kavics- és zúzottkő ágyazatot is újjá kellett építeni. A felsővezetékeket másfél kilométeren ki kellett cserélni. A baleset által okozott károk helyreállításának költsége másfélmilliárd forint körül várható.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!