Megegyezett a kerület és a BKK: hosszabb lehet a Fogas!

iho   ·   2015.11.02. 21:15
00kicsi

A megállapodást Pokorni Zoltán, XII. kerületi polgármester és Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója írta alá. A fejlesztéshez azonban az 1973-ast is meghaladó mértékű, teljes felújításra van szükség a Fogaskerekű (60-as villamos) vonalán. A polgármester nagyjából húszmilliárd forintra (nyolcmilliárd a járműbeszerzés és legfeljebb tizenkettő a pálya Széll Kálmán térig, illetve Normafáig hosszabbítása) taksálta a teljes költségeket. Fontos cél a teljes felújítás mellett (amelynek hiányában le kellene állítani a Fogast) az erdők gépjárműforgalmának csökkentése is.

(fotó: Kemsei Zoltán)

A 2014–2020 közötti uniós pénzügyi ciklusban rendelkezésre álló források birtokában a várható fejlesztések a következők: a Városmajor és a Széll Kálmán tér között a meglévő villamossíneken, a Széchenyi-hegytől a Normafáig új építésű adhéziós pályán közlekednének a járművek, és a városmajori járműtelep is megújulna, a teljes pályarekonstrukció mellett.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.