Megérkezett az első, Minszkben összeszerelt KISS
A CER vasúttársaság továbbította a hideg motorvonatot Rajkáról Dunakeszire szerdán. Pénteken pedig tripla szinkronpróbát tartottak.
A Stadler az eredeti szerződés szerint az első 11 KISS motorvonatot végszereli és helyezi üzembe Dunakeszin, de később további két szerelvény esetében is lehetőség nyílt a dunakeszi munkákra. Így a 012-es és a 015-ös pályaszámú vonat is már nálunk van. Az első, egyben (tehát nem kocsinként, tréleren) érkező emeletes motorvonat a 016-os volt, ez szerdán érte el a magyar határt Rajkán Fehéroroszország felől. A Stadlertől megtudtuk, hogy a KISS-eket Minszkben szerelik össze, de az üzembe helyezés egy részét a szintén fehérorosz Bresztben végzik el a Stadler szakemberei. Itt már van normál nyomtáv is, bár 25 kV-os feszültség nincs.
A KISS-ek első áramszedése vélhetően Dunakeszi állomáson történik majd meg, ahogy az ehhez kapcsolódó üzembe helyezési lépések is: 25 kV alatti tesztek, átvételi álló- és futópróbák.
A MÁV-Start 815-ös sorozatának a végleges típusengedélye még nincs meg, mire erre sor kerülhet, még több kisebb-nagyobb problémát kell kiküszöbölnie a gyártónak. De három KISS (815 005, 006, 007) már dolgozik: utasforgalmi próbaüzemben közlekednek, a váci és a ceglédi vonalon hatósági engedéllyel. A Stadler tájékoztatása szerint a jövőben több újabb KISS is ilyen próbaüzembe kezd majd.
Addig is, számos KISS menetkész már, így különféle futópróbákon találkozhatunk velük többnyire az 1-es és a 120-as vonalon. Van, hogy Flirtökkel is együtt dolgoznak, van, hogy hármasával rohangásznak és vannak szóló próbák is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!