Megújult a Solaris InterUrbino

Ács Attila   ·   2012.07.03. 13:30
interurbino_fooldal

A Solaris Urbino család népszerűsége közismert, sőt úgy néz ki, hogy a siker kötött pályán is folytatódik, hiszen a pár évvel ezelőtt bemutatott Tramino villamosukkal már a német piacra is sikerült betörniük. Sajnos nem ilyen rózsás a kép, ha nem városi közlekedésről van szó: a Vacanza turistabuszból például csak pár darabot tudtak értékesíteni, de a helyközi-intercity forgalomra szánt InterUrbino eladási mutatója is alulmúlta a várakozásokat.

Mindössze három év telt el a típus bemutatása óta, de a fentiek miatt már a megújulás mellett döntött a cég vezetése, a változás elsősorban a jármű külső megjelenését érintette. Maradt az aszimmetrikus szélvédő – ami amellett, hogy a Solaris védjegye, a járművezetőnek kitűnő kilátást biztosít – megújult viszont az ez alatti terület; átrajzolták a lámpafészkeket és módosult a lökhárító is. Az oldalablakok sávját – az új Mercedes Citaróhoz hasonlóan – a szintén új formájú, vadabb, dinamizmust sugalló kerékjárati ívek törik meg, ugyanakkor a tetőhosszsarok érdekes formája eltűnt, így a busz „deréktől felfelé” végig fekete.

A megújult InterUrbinio<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(fotók: Solaris)

A facelift egyelőre megosztja az érdeklődöket, noha könnyen lehet, hogy a negyedik generációs Urbino városi buszokon, trolikon is valami hasonló dizájnnal kell majd megbarátkozni. Tény, hogy a jelenleg gyártásban lévő modellek formavilága nagyon jól el van találva, a studioFT dizájnerei annaidején magasra tették a mércét, nehéz lesz valami újat, szebbet alkotni.

De visszatérve az InterUrbinóra: a busz ezentúl nem csak 12, hanem 12,8 méteres hosszban is kapható, az első ajtó minden esetben egyszárnyú, a második lehet egy- vagy kétszárnyú is, sőt kerekesszékes lift beépítésére is van mód. Az ülőhelyek száma 53 és 59 között mozoghat, a motor szériában FPT, de opcióban DAF és Cummins erőforrásokat is lehet választani, amelyekhez mechanikus (ZF, Eaton) vagy automata (ZF, Allison, Voith) váltók párosíthatók. A csomagtér befogadóképessége (kialakítástól függően), 5,2 és 6,2 köbméter között alakul.

A busz tervezői komoly hangsúlyt helyeztek a biztonságra is, ezért már az előző széria menettulajdonságait is extrém körülmények között vizsgálták:

Kapcsolódó hírek