CEF-forrásból épülhet normál nyomtávú vasútvonal Ukrajnában
A Lvivtől a lengyel határig vezető, hetvenöt kilométer hosszú pálya megvalósítását beválasztották az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz legújabb körébe.
A Lvivtől a lengyel határig vezető, hetvenöt kilométer hosszú pálya megvalósítását beválasztották az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz legújabb körébe.
Egy friss uniós felmérés alapján sokan támogatják a tagállamok közötti vasúti infrastruktúra fejlesztését, a rövid és közepes távokon egyértelműen előnyben részesítve a nagysebességű vonatokat a repüléssel szemben.
A négytengelyes villamosmozdony-család legújabb generációjának első két prototípusát építi a lengyel Pesa, az FPS pedig hattengelyes nagydízelek kifejlesztésén dolgozik Poznańban.
A projekt célja, hogy növeljék a vonatkezelési kapacitást, valamint hogy alkalmassá tegyék a terminál infrastruktúráját a tervezett portáldarus üzemeléshez.
A német nagyvállalat támogatja a gördülőállomány mechanikájával és gyártásával kapcsolatos tanulmányokat a lengyel felsőoktatási intézményben, valamint a hallgatók és a már végzettek számára is lehetőségeket kínál.
Annak ellenére, hogy az uniós közlekedéspolitika egyik legfontosabb célja évtizedek óta a vasúti áruszállítás piaci részesedésének növelése, az európai gazdasági problémák meglehetősen érzékenyen érintik a vasúti áruszállítást. Csökken a szektor piaci részaránya, a vállalatok leépítenek.
A leendő lengyel központi közlekedési csomópontért felelős projektkezelő bejelentette 2025-ös beruházási terveit.
Forrás rendelkezésre állása esetén összesen kilencven Twist 3.0-ás szerelvényt szerezhetnek be, 1,8 milliárd złoty összértékben.
A lengyel regionális vasúttársaság most tizennégyet kért a Stadler nagysikerű motorvonataiból, ezzel már jócskán száz példány felett lesz a Flirt-flottájuk.
A spanyol vállalat megvenné a lengyel villamosgyártót, még idén árajánlatot is tesznek.
A német város közlekedési vállalata, a Verkehrsbetriebe Potsdam (ViP) legalább tizenhárom, teljes hosszban alacsonypadlós villamossal korszerűsíti flottáját, növelve a kapacitást.
A közvetlen járatok júliustól indulnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről.
A logisztikai vállalat év eleje óta a légi és tengeri szállítmányozás mellett rész- és komplett fuvarmegoldásokat (LTL/FTL), valamint kibővített logisztikai portfóliót is kínál. Lengyelország egyre fontosabbá válik az európai áruszállítás logisztikai központjaként.
A lengyel gyártó 52 hidrogénbuszt szállított le a Regionalbus Rostock közlekedési társaságnak.
A Tramwaje Śląskie a Pesától negyven, a Modertrans Poznańtól pedig tíz kocsit szerez be az interurbán hálózatra.