Mellékvonalak újranyitását mérlegelik Németországban

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2020.11.16. 15:00
Ausfahrt_Betriebsbahnhof_Hirschsprung

Összesen tizenkét bezárt vasútvonalat nyithatnak újra Baden-Württemberg államban.

Németország harmadik legnagyobb szövetségi államában, Baden-Württemberg tartományban egy elemzés alapján több korábban bezárt regionális vasútvonalon újra beindítanák a menetrend szerinti közlekedést. A centrum-periféria közötti kapcsolat erősítése érdekében negyvenkét mellékvonalat vizsgáltak meg, hogy érdemes lenne-e feléleszteni a vasúti közlekedést. A vasútvonalakon legalább órás ütemű vonatközlekedést vettek alapul. A szövetségi állam vezetése tizenkét esetben lát nagy potenciált arra, hogy újraindulhasson a közlekedés. Az elemzés négy kategóriába osztja a vasútvonalakat aszerint, hogy milyen igény mutatkozik a vasúti közlekedés iránt.

Baden-Württemberg tartomány kormányzója, Winfried Hermann meggyőződése szerint egy sor olyan vasútvonal van az országban, amelyek jelentős potenciállal rendelkeznek a nagyobb városközpontok és a vidéki kistérségek közötti kapcsolat javításában. A negyvenkét vizsgált vasútvonal közül tizenkettő esetében mutatkozik több mint 1 500 fős utasigény naponta. Hermann kijelentette, hogy az újranyitás érdekében a szövetségi tartomány 2023 végéig 75 százalékban tudja vállalni a költségeket. A negyvenkettes listán szereplő vonalak egy részét jelenleg nem használják, egy részét a vasútvonalaknak pedig bár használják, de csak szezonális jelleggel, esetenként járnak rajtuk személyszállító vonatok.

A következő vasútvonalakról van szó:

  • Reutlingen–Engstingen,
  • Marbach (Neckar)–Heilbronn,
  • Reutlingen–Nehren Süd,
  • Stuttgart-Untertürkheim–Kornwestheim,
  • Breisach–Colmar (Franciaország),
  • Ludwigsburg–Markgröningen,
  • Ettlingen West–Ettlingen Erbprinz,
  • Weil der Stadt–Calw,
  • Göppingen–Schwäbisch Gmünd,
  • Göppingen–Bad Boll,
  • Göppingen–Kircheim,
  • Filderstadt–Neuhausen.

(forrás: vm.baden-wuerttemberg.de)

További tíz vasútvonal esetében munkanapokon 750 és 1 500 utas közötti igény mutatkozik, ezeknek a megnyitását is érdemes fontolóra venni, legalább hétvégi vagy idényszerű közlekedéssel. Azokat a vasútvonalakat, amelyeken a napi utasigény ötszáz fő alatti, inkább muzeális célokra ajánlanák fel, különböző egyesületek számára. Az egyes vasútvonalak részletes bontásban itt érhetők el. Az utóbbi időben nagy téma lett Németországban a vasútvonalak újranyitása már csak azért is, mert a német kormány a régióknak kilencven százalékos térítést ígér az újranyitással kapcsolatos költségek esetében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek