Miért mentek szembe a vonatok?
A rendőrség három embert gyanúsít azzal, hogy majdnem vasúti katasztrófát okoztak május 16-án Tura és Aszód között, írja a Blikk.
Egy InterCity és egy sebesvonat haladt egymással szemben, a szerelvényeket véletlenül ugyanarra a sínpárra irányították. A sebesvonatot Tura állomás forgalmi szolgálattevője eredetileg a bal vágányra akarta ráengedni, azonban a váltókat elfelejtette egyenes irányba állítani, így a szerelvény a jobb vágányra hajtott ki.
A vasutas azonnal felismerte a tévedését és felhívta a menetirányítót, hogy megkérje: állítsa meg a vonatokat. A vonali menetirányító az IC vezetőjét mozdonyrádión tudta értesíteni a veszélyhelyzetről. A mozdonyvezető azonnal megállította a szerelvényt. A szemből érkező sebesvonat vezetője észrevette a pályán veszteglő IC fényjelzéseit és így időben tudott fékezni, a tragédiát elkerülték. A két szerelvény 1630 méterre állt meg egymástól.
A rendőrség vasúti közlekedés veszélyeztetése vétségének megalapozott gyanúja miatt indított nyomozást, amit most vádemelési javaslattal zártak le.
Három embert gyanúsítanak: Tura állomás szolgálattevőjét, a sebesvonat mozdonyvezetőjét, továbbá ugyanezen vonat vezető jegyvizsgálóját. „A mozdonyvezető és a jegyvizsgáló azért lett gyanúsított, mert felmerültek olyan adatok, hogy megszegték a munkaköri leírásukban foglaltakat” – mondta Beluzsárné Belicza Andrea, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. „Nekik ugyanis fokozottan oda kellett volna figyelniük, hogy milyen jelzéseket kapnak, azok helyesek-e, illetve felmerült, hogy egy jelzés ellenére nem álltak meg, hanem minimális gyorsítással továbbhajtottak” – tette hozzá.
A vizsgálat megállapította azt is, hogy a baleset elhárításában kiemelkedő szerepe volt a hibázó forgalmi szolgálattevőnek, mivel azonnal felismerte mulasztását és haladéktalanul intézkedett.