Miskolc mindig várni fog

Kemsei Zoltán   ·   2015.02.19. 21:15
00kicsi

Nézzünk csak vissza a közelmúltba: a borsodi megyeszékhely vonzáskörzete az elmúlt 10–15 évben egyfajta „vasútmúzeumként” üzemelt. Öreg Bhv-, By-kocsik – sőt, az utolsó 20-26 Bh sorozatú kocsik is itt jártak – futnak, és igencsak vegyes gyors- és sebesvonati kocsiösszetétellel is találkozhatunk a fülkés gyorsvonati kocsiktól a csíkos ingákig. A Miskolcról kiinduló helyi vonatokat is ezen veterán járműpark adja, azaz adta, egészen eddig.

20-26-os kocsi a Vasúttörténeti parkban: utoljára miskolci állomásítású volt<br>(a szerző felvétele)

Lassacskán vége a Bhv-korszaknak, az új Flirt motorvonatok érkezésével az eddig a 70-es, 71-es vonalak törzsállományát adó Ganz Hernyók Miskolcra teszik át székhelyüket (jelenleg a Füzesabony–Miskolc–Hidasnémeti vonalat koptatják, de előfordultak már Kazincbarcikán is). Szó esett már többször a Hernyók hajtásának korszerűsítéséről, azonban ez még várat magára. Mindenképp vérfrissítést jelent azonban a nemrég Hegyeshalomba érkezett tíz Schlieren-kocsi, amelyek várható telephelye szintén Miskolc lesz.

Borsod egyik jellemző szerelvénye<br>(Vörös Attila felvétele)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek