Mobilitási pontot adtak át a budapesti Szent Gellért téren
Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes a megnyitón elmondta: 2017 májusában indult a Cities-4-People elnevezésű európai uniós projekt, amelynek keretében öt európai város, köztük Budapest is arra vállalkozott, hogy különböző közlekedési megoldásokat teszteljen. A projekt célja, hogy közösségi tervezéssel emberközeli megoldásokat hozzanak létre, ezeket teszteljék és értékeljék. A fővárosi önkormányzat elkötelezett ebben a munkában, és szeretnék jobban megismerni a budapestiek igényét a mobilitás területén.
A projekt célterülete a budai Duna-part Margit híd és Műegyetem rakpart közötti szakasza. A projekt során három kísérleti elem valósul meg: a mobilitási ponton kívül egy hétvégi gyalogos- és kerékpárosbarát forgalomtechnikai beavatkozás a budai felső rakpart Erzsébet híd és a Szabadság híd közötti szakaszán, továbbá a turistaösvényekhez hasonló, „budai sétaösvény” elnevezésű gyalogos útvonal. Elsőként a mobilitási pontot adták át, amelynek lényege, hogy többféle szolgáltatás érhető el egy központi helyen. A Szent Gellért téren igénybe lehet venni a LIME elektromosroller-megosztó, a Mol Bubi és a Donkey Republic kerékpármegosztó, a Mol Limo és a Green Go autómegosztó szolgáltatást. A kéthónapos kísérlet során várják a felhasználók véleményét. A tesztidőszak eredményei nagyban segítik majd a budapesti közlekedési rendszer hatékonyabb működését.
Nemesdy Ervin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a megnyitón bejelentette, hogy a Mol Bubi közbringarendszer pénteken tizenhat új gyűjtőállomással és háromszáz új kerékpárral bővült. Ezekkel együtt már 143 állomás van Budapesten, és a rendszerben 1846 kerékpár áll rendelkezésre a fővárosban.
A BKK közleménye szerint a VII., IX., XI., XIII. és XIV. kerületben alakítottak ki új állomásokat, egyebek közt az Almássy téren, a Dohány utcai zsinagógánál, a Műegyetem rakparton, az Infoparknál, a Pap Károly utcában, a Béke téren és Rákosrendező vasútállomáson. A fejlesztésnek köszönhetően olyan frekventált, sokak által látogatott területeken, mint a XI. kerületi egyetemi negyed, illetve az Infopark, hat új gyűjtőállomással bővül a rendszer. A VII. és IX. kerületben is sűrűbb lett a szolgáltatási terület: a felhasználók négy új helyszínen vehetik fel és tehetik le a kerékpárokat. A szolgáltatás területileg is bővült: a XIII. kerületben a Rákosrendező térsége (Szegedi úti tengely) is elérhetővé vált a kerékpárokkal. Ez azért is fontos, mert a vonattal Budapestre érkezőknek nem szükséges a Nyugati pályaudvarig bemenniük a Váci út eléréséhez.
Erb Szilvia, a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) ügyvezetője arról beszélt, hogy jelentősen át fog alakulni a városi és az országos közlekedési kultúra, a közlekedési szokások. Példaként említette, hogy a járműfejlesztések során az elektromos meghajtásúak mellett folyamatos kutatást végeznek a gáz- és hibridmeghajtású, valamint az önvezető járművek esetében.
A megnyitón elhangzott, hogy a Mol Limo ma már négyszázötven autóval áll rendelkezésre, a Green Go szolgáltatása keretében háromszáz elektromos autó vehető igénybe, a Donkey Republicnak háromszázötven biciklije van Budapesten, továbbá jelenleg a fővárosban közösségi rendszerben kétszáz elektromos roller érhető el.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!