Nagyon Hawaii lesz ez a metró
Habár a Honolulu Rail Transit könnyűmetróprojekt 32 kilométer hosszú pályájának konstrukciós munkálatai már 2012 óta zajlanak, az első állomás, a West Loch építését csak most február végén kezdte meg ünnepélyes keretek között a Hawaiian Dredging Construction Co. A tavaly júniusban odaítélt építési szerződés értelmében a cég hozhatja létre a Waipahu Transit Center és a Leeward Community College megállókat is – adja hírül a Railway Gazette.
A normál nyomtávú, vezető nélküli, automatizált metróvonal első, East Kapolei és Aloha Stadium közötti szakaszán a tervek szerint 2018-ban veszik fel a menetrendszerű forgalmat. Az Aloha Stadiumtól keleti irányba, az Ala Moana Centerig vezető, tizenkét további megállót felfűző második fázist 2019-ben tervezik átadni.
A vonalon húsz négykocsis szerelvény közlekedik majd, amelyek a harmadik sínről veszik fel az áramot. A 39 méter hosszú, 390 férőhelyes járműveket 2011-ben rendelték a mára a Hitachi Rail által felvásárolt olasz AnsaldoBredától. A vonatok csúcsidőre tervezett követési ideje három perc.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!