Négyszeresére növekedhet 2043-ra az indiai és a dél-ázsiai légiközlekedési piac a Boeing szerint
![_spicejet_](https://iho.hu/storage/34278/_spicejet_.png)
Az amerikai repülőgépgyártó előrejelzésében megállapítja: két évtizeden belül nagyságrendekkel több repülőgépet fognak üzemelteti a létgitársaságok, mint manapság.
Éves átlagban a nagytérségi gépflotta gyarapodását évi hét százalékra teszi a Boeing. A repülés iránti kereslet megélénkülését az egyre magasabb általános életszínvonal magyarázza. Ennek hatására a társadalmi mobilitás határai kitágultak, egyre többen engedhetik meg maguknak a hosszabb távú utazásokat, így repülést is. Az intenzíven felmerülő igényekre adott hatékony válaszokként a légitársaságok folyamatosan fejlesztik, és emelik egyre magasabb szintre a szolgáltatásaikat, ami már önmagában is további utasokat vonz a repüléshez.
Bár a Boeing kizárólag saját portfóliájának tükrében analizálja a trendeket, de általánosságban elmondható, hogy a jövő dél-ázsiai flottája értelemszerűen gazdaságosan üzemeltethető repülőgépekből fog állni – 2043-ig India és Dél-Ázsia várhatóan 2835 kereskedelmi gépet állít majd forgalomba. A gyártó előző, tavaly kiadott gördülő piaci előrejelzése még csak 2705 repülőgépet említett.
Indiában továbbra is a belföldi légi közlekedés lesz is a legnagyobb és leggyorsabban növekvő szegmens. Ezt a növekedést a fapados légitársaságok további fejlesztései és a hálózat diverzifikációja teszi lehetővé, mivel egyre több útvonalat és célállomást kínálnak a régióban. A Boeing szerint az ülésszámra kivetítetten gazdaságosan üzemeltethető egyfolyosós repülőgépek, mint például a 737 MAX, várhatóan tíz kereskedelmi repülőgép-szállításból csaknem kilencet tesznek majd ki a jelzett időszakban. Mindez „nagyobb hálózati rugalmasságot és jobb gazdaságosságot nyújt a légitársaságoknak a gyorsan bővülő rövid és közepes távolságú útvonalakon”.
Az indiai légitársaságok egyébként hozzávetőlegesen1800 repülőgépet rendeltek meg a globális repülőgépgyártóktól, ezek közül a tervek szerint idén százharmincat fognak átvenni. A légitársaságok azonban világszerte kénytelenek szembesülni a ténnyel, miszerint a nagy gyártók kapacitásai nem érnek fel a megrendelések számához. Különösen igaz ez a megállapítás a számos sebből vérző Boeingre.
A széles törzsű repülőgépek száma a régióban várhatóan ugyancsak megnégyszereződik. A légitársaságok jellemzően olyan típusok mellett döntenek, mint a 787 Dreamliner és a 777X, hogy bővítsék hosszú távú útvonalaik kínálatát, különösen India és Észak-Amerika között, ahol a kapacitás megkétszereződött az elmúlt évtizedben – olvasható a közleményben, amiben kitérnek arra is, hogy a pilóták, a légiutas-kísérők és a technikusok iránti kereslet is rendkívüli mértékben megnő, és az említett munkakörökben alkalmazottak száma 129 ezerre emelkedik.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!