Nem jött össze a Keleti-nyitás

Példabeszéd a csillogásról és a macskaszarról. Fiss infó a kroki végén.
Még éjfél előtt futott be a MÁV-csoport partnerlista címeire a társasági közleményt hordozó e-mail „Vége az ideiglenes forgalmi rendnek: vasárnap újranyit a Keleti pályaudvar!” Majd hosszú és tételes felsorolás következett arról, hogy mi mindent, és milyen jól újítottak fel, és, hogy még lesz teendő bőven, de a lényeg:, „Vasárnaptól visszatér a megszokott élet a történelmi főépület csarnokába és peronjaira: munkagépek helyett ismét a személyszállító vonatok veszik birtokba a pályahálózatot, amelyek újra a Keletiig közlekedhetnek, nem csupán az ideiglenes végállomásokig és átszállópontokig.”
A friss anyag birtokában a digitális hírfelületek a közlekedési társaság jóvoltából pozitív hangvételű cikkel szereztek volna derűs vasárnap reggelt olvasóiknak, ám a sorsverte valóság másként diktálta. Bár a hivatkozott közlemény sehol sem írta, „vasárnap üzemkezdettől” minden a régi, már ami a forgalmat illeti, vagy valami hasonló konkrétumot, nyilvánvaló volt, hogy már az első hajnali vonat funkcionális kell legyen. Ám ehelyett kora reggel jött a fedvény: az egy hónapig áramtalanított állomáson a delej visszakapcsoláskor zavar keletkezett a biztosító-berendezések működésében. Nyitás: később.
Nyilván nem tartottak főpróbát, a vasúton már egyetlen illetékes szerzetben sem motozott a félsz, azért csak meg kéne mindent nézni, működik-e a rendszer, (vagy nyakukon volt a kés, nincs több idő, indulni kell bármi áron) így fordulhatott elő, hogy a küldetés kudarccal járt, a diadaljelentés kommunikációs erőtere összeroskadt, és a napokban újabb ezrek fognak élcelődni a MÁV-csoport bénaságán.
Mert tudják, van a példabeszéd a földöntúlinak ígérkező vacsoráról, amikor hiába a Banqet Onion étkészlet, az ezüst eszcájg, a damaszt abrosz, hiába főz, süt csúcsformában a séf és remek a 2015-ös Cassiopeia Merlot, ha az egyik serleg árnyékában megbúvik egy aprócska macskaszar. Mert senki sem a céklatextúrákkal feldobott báránygerincről fog beszélni, hanem arról, ami belerondított a kellemesnek ígérkező estebédbe…
Innen friss! Most jött!
Pénteken este a váltók 45 százaléka volt alkalmas a központi állításra. Hozzátéve, amikor lezárták a Keletit, a 179-ből 170 váltót ki kellett volna kapcsolni. Szombaton 23.30-ig – amikor a vezérigazgatónak készre jelentették a pályaudvart – eltelt huszonvalahány óra. Addigra vagy kezelték a hibákat, vagy újra beütött a biztberzűr, vagy…
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!