Nem kellenek a Startnak az utasok?

Vörös Attila   ·   2017.12.29. 18:45
88desiro

Mindig furcsállottuk, hogy a vasút dátum szerint közlekedteti a vonatait, nem mérlegelve a várható utasforgalmat. Legjobb példa erre a nyári balatoni menetrend, sokszor már a MÁV(-Start) szerint elképzelt szezon előtt hetekkel is jó idő van, és mennének az emberek egy-egy hétvégén kirándulni, fürdőzni. De ugyanez a szezon végén, az egyetemistáknak hiába van lehetőségük akár szeptember második hetéig is nyaralni, nincs már elég vonat, sem elég kocsi. A Bézé-mellékben tömörödő bringások kínjairól nem is beszélve.

Valami ilyesmi van most a két ünnep között az esztergomi (2-es) vonalon is. A gyorsítottak eleve nem járnak, fele annyi járat forog a Nyugati és Esztergom között. Ami maradt, azokkal meg sok a baj. Általános a telítettség, sokszor nem fér föl az összes utas, a Desiro motorvonatok pedig gyakran meghibásodnak. A járatonként két Desirónak alapnak kellene lennie egész nap, de sokszor ez is kevés, igen, a két ünnep között is.

Tele van, de legalább megy...

Most már mindenki nagyon-nagyon várja a villamosítás és az új biztosító berendezési rendszer kiépítésének befejezését, hogy nagyobb esély legyen nagyobb kapacitású vonatok közlekedtetésére a kettesen. A szóló Flirt nem tud fele akkora lenni, így a minimum dupla Desirónyi kapacitás lesz az alap. És akkor talán nem születnek majd olyan cikkek, mint a napokban az MNO-n... Abban sajnos nem reménykedünk, hogy a Desiro motorvonatok karbantartásában komolyabb színvonal-emelkedés lesz, ha eddig nem oldották meg a szerelvények csapnivaló statisztikáinak javítását, akkor a maradék néhány hónapra már nem is fogják. A későbbiekben a Desirók várhatóan sokkal kevésbé lesznek szem előtt, plusz kevésbé pörgős vonalakra kerülnek majd, ez lesz a magyaros megoldás a mindennapos lépcső- és más gépészeti betegségekre.

Az azért nem szolgáltatás, hogy a szimpla Desiro motorvonat is negyven perc késéssel közlekedjen a huszonöt kilométeres vonalon.

A tripla Desiróból kiadott vonatok közlekedtetésének gazdaságossága is kérdéses – a hat motor gázolajfogyasztása bőven összemérhető egy Csörgőével hat kocsi élén; és ott van még az öt fölösleges vezetőállás is, legalábbis ebben a vonatösszeállításban. Túl kicsik, nem erre a vonalra valóak ezek a szerelvények (fotó: Vörös Attila)

* *

Fotós kollégánk cégeknek és magánszemélyeknek is vállal fotózást: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!

Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek