Összeállt a költségvetés, kezdődhet a tel-avivi Bíbor vonal építése

iho.hu   ·   2023.07.24. 09:15
telavivjaffa

Az érdekeltek aláírták a finanszírozási szerződést, a kivitelezők készen állnak a munkálatok megkezdésére, így nincs elvi akadálya annak, hogy Izrael a Földközi-tenger partján fekvő gazdasági és kulturális központja helyiérdekű vasútjának második vonala 2027-re elkészüljön. 

Vélhetően hamarosan felvonulnak a munkaterületre a helyi Safír építőipari cég és az ismert, spanyol CAF emberei, hogy egy még 2007-ben elfogadott koncepció szellemében megvalósítsák Tel Aviv nagyvárosi térsége közösségi közlekedési rendszerének egyik fontos elemét, a Purple Line-t. Nevezett vállalatok konzorciuma egy 25 éves karbantartási időszakot is felülelő, egymilliárd dollár értékű, PPP-konstrukció (azaz a közfeladatoknak a közszféra és a magántőke együttműködésében történő ellátásáról van szó) keretében végzi a munkálatokat.

Maga a helyiérdekű, az előrejelzések szerint napi 256 ezer utast kiszolgáló vasútvonal 29 kilométeres lesz, 46 megállóval, többször is átszállási lehetőséget kínálva a Zöld, valamint Vörös vonalra. A Purple Line a folyamatosan kiépülő hálózat egyetlen végig utcaszinten, teljes egészében a föld felett vezetett vonala. A tervek szerint a vonatok négypercenként követik majd egymást.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Sínek java: befutott még két új CAF

BKK/iho   ·   2025.07.10. 16:00

A járművek a hét elején érkeztek meg a fővárosba. És igen, az illetékesek annak ellenére rendelték meg a baszkokat, hogy tudván tudták, szélességük miatt bizonyos vonalakon nem közlekedhetnek, ám tíz éve még rózsás volt a helyzet, semmi sem utalt arra, hogy a szükséges infrastrukturális átalakításokra ne lenne forrás.