Összecsuklott a főfutó: Icelandair 757-es baleset Keflavík repülőterén

iho   ·   2020.02.08. 09:00
cim

Az Icelandair TF-FIA lajstromú, 2000 augusztusában gyártott Boeing 757-200-asa a FI 529-es, Berlin-Tegel–Keflavík járatát teljesítette, amikor Keflavíkban a 10-es jelű futópályára történő leszálláskor, helyi idő szerint 15 óra 46 perckor, maga alá csuklott a jobb oldali főfutómű.

A gép fedélzetén 166-an voltak összesen, a légitársaság tájékoztatása szerint senki sem sérült meg – adott róla hírt a helyi portál, a RÚV.

Képek alapján a jobb oldali főfutómű futószára csuklott össze, majd a 757-es a hajtóműre támaszkodva, jobb oldalára dőlve állt meg.

Az Icelandair Boeing 757-ese becsuklott futóművel a futópályán<br>fotók: Twitter)

A baleset időpontjában Izland legfőbb repülőterén esős, szeles időjárás uralkodott, 23 csomós (42,5 kilométer/órás), 130 fokos irányból, de olykor 50 csomó fölötti lökésekkel. A repülőteret lezárták, a Flightradar24.com radarképe alapján a repülőtérre tartó járatok visszafordultak kiindulási repülőterük felé. Egy, a Twitterre posztolt videó alapján a futómű becsuklása után nem alakult ki pánik, nem alakult ki az utasok biztonságát veszélyeztető zűrzavar, mindenki nyugodt maradt.

Egy héten belül ez a második eset, amikor leszállás közben összecsuklik egy gép futója, az előző egy Westjet járatéval történt a kanadai Terrace Northwest Regional repülőtéren, a Q400-asnak az orrfutója adta fel, szintén szeles időben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.