Ősztől Jekatyerinburg-Budapest légijárat

TTG Hírlevél   ·   2012.08.11. 12:14
cim

A TTG Hungary értesülései szerint október 3-tól menetrend szerinti járatot indít Jekatyerinburgból (SVX) Budapestre az Ural Airlines (U6). A tervek szerint az orosz légitársaság 160 személyes Airbus A320-as gépe heti egy alkalommal, szerdai napokon közlekedik majd. Az U6 761-es járat helyi idő szerint 15:55-kor indul, és 16:35-kor ér a magyar fővárosba. Az U6 762-es járat 17:40-kor száll fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, és az időeltolódás miatt csütörtök éjjel 01:50-kor érkezik meg Jekatyerinburgba.

Az Ural Airlines 1993-ban kezdte meg önálló működését, amikor a légitársaság és központi bázisa, Jekatyerinburg repülőtér üzemeltetését különválasztották. 2001-ben még csak 580 ezer utast szállítottak, először 2006-ban regisztráltak egymillió feletti forgalmat.

Az összes felajánlott ülés alapján jelenleg az Ural Airlines Oroszország hatodik legnagyobb légitársasága. A belföldi járatok üzemeltetése mellett a FÁK-országok közül elsősorban Grúziába, Kirgizisztánba, Tádzsikisztánba és Üzbegisztánba repülnek, míg a legfontosabb külföldi célországok: Egyiptom, Olaszország, Törökország, az Egyesült Arab Emirátusok és Kína. Utóbbi egyébként – Törökországgal együtt – a légitársaság leggyorsabban növekvő külföldi piaca.

A tervek szerint egyébként éppen egy nappal a budapesti előtt, ugyancsak új járatot indítanak Tyumenből (TJM) a csehországi Karlovy Variba (KLV) is.

Az Ural Airlines 2006-ban kezdte meg flottája modernizálását, s ma már kizárólag operatív lízing keretében bérbe vett, korszerű Airbus A320-as és A321-es gépeket üzemeltetnek. 2015-re legalább 30 Airbust szeretnének forgalomba állítani, és ezen belül a tervek között szerepel a szélestörzsű A330-as beszerzése is.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.