Pegazus lett az új tanker új neve

iho   ·   2014.02.25. 14:30
KC46A_cim

A görög mitológia szárnyas lováról nevezik el az amerikai légierő új tankerét, a KC-46-ost – jelentette be a US Air Force vezérkari főnöke. Mark Welsh tábornok abból az alkalomból jelentette be a névválasztást, hogy jól halad az első példányok építése, a konstrukció alapvonalait megvalósító tesztgép pedig már idén nyáron repülni fog.

A Boeing fantáziaképe a KC-46-osról

Ez még nem maga a prototípus, hanem a koncepciót igazoló úgynevezett fejlesztési példány, amelyre még nem építik rá a szolgálatba kerülő gépek lényegét jelentő töltőrendszereket. Az első igazi KC-46-os prototípus feltehetően 2015-ben repül majd, és ha a program rendben halad az előre rögzített ütemterv szerint, 2017-re tizennyolc KC-46-ost szállít le a Boeing, összesen pedig százhetvenkilenc ilyen géppel váltják le a már ötvenéves KC-135-ösöket és az ugyancsak koros, átlag huszonkilenc éves, a DC-10-es bázisán kialakított KC-10-es flottát.

A Boeing első kéthajtóműves szélestörzsű utasszállítójából, illetve annak teherszállító változatából áttervezett KC-46-os több mint száztonnányi üzemanyagot képes szállítani, és emellett még több mint harminckét tonnányi teher is repülhet a fedélzeten.

A japán és az olasz légierő már használ 767-es bázison fejlesztett tankereket

A Pratt & Whitney-hajtóművekkel repülő gépeket mind a merevcsöves, mind a tömlős-kosaras üzemanyagtöltő rendszerrel felszerelik, ami annyit jelent, hogy ugyanaz a gép alkalmas lesz mind a légierő, mind a haditengerészet vagy a tengerészgyalogság repülőeszközeinek légi tankolására.

Noha 2012-ben az amerikai számvevőszék még meglehetősen aggódott a program pénzügyi elfutása miatt, mostanra túlköltekezésről nem hallani híreket, és a KC-46-os túlélte a katonai költségvetés alapos megnyirbálását is.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.