Próbaúton a megújult vezérlőkocsi

Szever Dániel   ·   2013.08.10. 09:30
CSC_5374_masolata

Manapság sajnos már ritkaságszámba mennek a százas vezérlők futópróbái. Június 6-án még a peronokon várakozó utasok érdeklődését is felkeltette a festékszagot árasztó BDt, mögötte az M41 2211-essel. Nem véletlen, hiszen az elmúlt években sajnos cikkeinkben is főként járműselejtezések kapcsán merült fel ez – az M41-es mozdonyok ingavonati közlekedéséhez – alkalmas sorozat. A megmaradt kocsikkal már csak a lajosmizsei vonalon, valamint Debrecen környékén találkozhatunk. Csekély számuk nem ad okot aggodalomra, hiszen friss fővizsgás vezérlőkocsi gurult ki a járműjavító kapuin.

A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a felvételeket a szerző készítette)</br>

Várható volt, hogy a keddi futópróba mozdonya az M41 2211-es lesz, mert rendszeresen ez továbbítja a közvetlen, Szentes-Budapest vonatpárt (7207/7206), de csak a szolnoki gépcseréig. Így az esti visszaútig a napok nagy részét az ottani fűtőháznál tölti, eközben néha-néha belecsöppen a környéken adódó feladatokba. Történt példa még személypályaudvari kitolózásra is, de az albertirsai kocsipróba sem egyedi alkalom volt az ebben a fordában jeleskedő Csörgőnek.

Készülődés Albertirsán a szolnoki visszaútra

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.