Reform előtt az izraeli vasút

iho/vasút   ·   2012.05.02. 11:25

Strukturális reformokról döntött az izraeli kormány és az államvasút igazgatósága. A személyszállítás, a forgalomirányítás, az infrastruktúra és a távközlés továbbra is a vasúttársaság kezelésében marad, azonban önálló leányvállalatot hoznak létre az áruszállítás, a járműkarbantartás és az ingatlanhasznosítás számára – írja a Railway Gazette.

Míg az ingatlankezelő leányvállalat hosszabb távon is az államvasút tulajdonában marad, az áruszállítás többségi tulajdonjogát magánbefektetőknek szeretnék eladni.

Az izraeli gumiorrú motorvonatokat a jövőben a Bombardier tartja karban. Az IC3-asokat az ABB Scandia gyártotta, amit később az AdTranz, majd a Bombardier vásárolt fel<br>(fotó: Wikipédia)

Kiszervezik az izraeli vasút IC3-as gumiorrú motorvonatainak karbantartását: a gyártó ABB Scandia jogutódja, a Bombardier javítja majd a szerelvényeket. Az előkészítés alatt álló villanymotorvonat-beszerzések után állományba kerülő járműveket is a gyártónak kell majd karbantartania. Ezzel az államvasút – a szakszervezetek tiltakozásának kíséretében – megszabadul gépészeti tevékenységének jelentős részétől.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.