Reggel hét óta ismét nyitva Ferihegy

iho/repülés   ·   2012.12.07. 22:45
torony_cim

A Budapest Airport közleménye szerint miután az irányítótoronyban jó ütemben folytatódott a keletkezett elektromos hiba elhárítása, a rendszerek tesztelése, szombat reggel hétkor ismét megnyitott a repülőtér, foad és indít járatokat. A Budapest Airport ugyanakkor arra kéri az utasokat, hogy a járatokról tájékozódjanak a légitársaságoknál.

Pénteken nem sokkal 12 óra előtt közölte a Budapest Airport vállalati és közkapcsolati igazgatója, hogy műszaki hiba miatt bezárták a budapesti Liszt Ferenc repülőteret.

A repülőteret az irányítótorony elektromos ellátórendszerében keletkezett műszaki hiba miatt zárták le – mondta el az MTI-nek Hardy Mihály. Közölte, nem indítanak és nem fogadnak járatokat.

A teljes repülőtéri szolgálat dolgozik a hiba elhárításán. Azt egyelőre nem tudni, hogy a bezárás meddig tart.

Az iho információi szerint a fűtésrendszer egyik hőcserélője elpattant, a belőle kiömlő víz pedig elöntötte az elektromos helyiségeket. Köztük azt is, ahol a betáplálóvezetékből származó 10 kilovoltot az irányítótoronyban használatos 380 voltos feszültségre alakítja át.

A pinceszinti helyiségekből egyelőre a víz kiszivattyúzása az első feladat, majd a föld alatti termek kiszárítása lesz a következő – tudtuk meg repülőtéri forrásból. Ez hosszú időt is igénybevehet, mert az elektromos hálózatot csak teljesen száraz, páramentes környezetben lehet újra üzembeállítani.

Tetézi a baj, hogy a repülőtéri karbantartóktól nemrég küldtek el több olyan szakembert, akinek a helyreállításhoz szükséges szakértelme és helyismerete megvan. A Budapest Airport Zrt. azután döntött a kollégák elbocsátása mellett, hogy a Malév leállása miatt drasztikusan csökkentek a bevételeik, és a háromszorosára emelkedett telekadó miatt jelentősen megnőttek a kiadásaik. Ezt a helyeztet a repülőtér üzemeltetője drasztikus költségcsökkentéssel tudja ellensúlyozni, ami most valószínűleg jelentősen meghosszabbítja a helyreállítás idejét.

Meg nem erősített információk szerint az elektromos helyiségekbe betört gőz miatt az automata tűzoltórendszer is bekapcsolhatott, így a termeket valószínűleg halongáz is elöntötte.

A légitársaságok a járatok egy részét lemondták, más járatok kitérő reptereken, Bécsben, Pozsonyban és Debrecenben landoltak, illetve innen indultak, az utasokat buszokkal szállították Budapest és a kitérők között.

Hardy Mihály esti nyilatkozatában elmondta, a baleset pontos körülményeiről csak akkor adható részletes információ, ha a vizsgálat megállapította, mi is történt tulajdonképpen. Megerősítette, hogy mivel a műszaki hiba miatt a reptéri vészforgatókönyvet kellett életbe léptetni, ezért a reptéren a helyszínen van a katasztrófavédelem és más szolgálatok is. A lezárás elsősorban a repülés biztonságát szolgálja.

Arra a kérdésre nem válaszolt, vajon volt-e vita a Budapest Airport és az irányítást szolgálatató HungaroControl között az épület állapota miatt. A torony 1983-ban épült, az akkori technológiával, mondta a kommunikációs igazgató.

Olvasónk friss fotója jól ábrázolja a kaotikus állapotot

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.