Reggeli séta a veresegyházi vonalon

iho/vasút   ·   2019.06.24. 14:12
Rakospalota_1

Nem indult valami jól a hétfő reggel a Budapest-Veresegyház-Vác vasútvonalon, számolt be róla az Index olvasói levelek alapján. A Mávinform szerint meghibásodott a felsővezeték Rákospalota-Újpestnél.

Egyik olvasó az alábbiakról számolt be:

"6:50-es vonat (Fót-on, Vác-Veresegyáz vonal, Nyugati pu felé) 10 percet késik. Semmi gond, már azon csodálkoznánk, ha nem így lenne. Két megállót bír, Rákospalota Kertvárosnál, 7:15-kor egy halk, alig hallható hang valamiről tájékoztatja az utasokat. Senki nem ért semmit, de már tudjuk, a mai napon sem fogunk időben beérni a munkahelyre."

Ezután a kalauzok tájékoztatták az utasokat, hogy a vonat nem közlekedik tovább felsővezeték-szakadás miatt, úgyhogy következő vonat és tömegközlekedés híján az emberek reggeli gyalogtúrára indultak Káposztásmegyer felé, ahogy az a képeken is látható.

Káposztásmegyer kies tájain igyekeznek a legközelebbi villamosmegállóhoz az utasok a reggeli csúcsban (forrás:Index)

Rákospalota-Kertváros megállóhely nem éppen frekventált helyen van tömegközlekedés szempontjából. A legközelebbi buszmegállónál megálló járatokat maximum a helyiek ismerik, hogy merre hogyan közlekednek. Így marad a 14-es villamos, mint sokak által ismert viszonylat, melynek legközelebbi megállója nagyjából 800 méterre található, vagyis 10-12 perc séta, aztán a villamossal újabb tíz perc alatt el lehet eljutni a hármas metró Újpest-Központ állomásához, és akkor még mindig csak Újpesten vagyunk.
Rákospalota-Újpest állomásról túlzás nélkül lehet állítani, hogy a magyar vasút egyik szégyenfoltja, ami az ottani infrastruktúra erősen leromlott állapotát illeti. A vágányok csak 20-40 km/óra sebességgel járhatók (már amelyik nem 10-zel), a keskeny peronok miatti utasvédelem okán sokszor kell várakozniuk egymásra vonatoknak. Ráadásul az állomás vágányhálózata olyan szerencsétlenül van kialakítva, hogy a veresegyházi vonal vonatait csak az állomás kezdőponti, vagyis Nyugati pályaudvar felőli váltókörzetében lehet a 70-es vonal vágányairól a 71-es vonal felé irányítani, mivel a végponti oldalon nincs meg az ehhez szükséges vágánykapocsolat. Mindezen adottságok miatt a 70-71-es vonal vonatai gyakran akkor is összeszednek néhány perc késést, ha egyébként nincs semmi havária. Mivel a pályavasút számára is nyilvánvaló, hogy az állomás teljes átépítése belátható időn belül nem fog megtörténni, így a napokban saját beruházás keretében igyekeznek átépíteni a vágányokat,  hogy legalább a lassújelek megszüntethetőek legyenek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek