Rengeteg az új gép, pilótákat keres a Qatar
A nyári nagy farnborough-i repülőszalonon mutatkozik be a katari légitársaság vadonatúj típusa, a Boeing 787 Dreamliner, amelyből idén ötöt vesz át, a rendelésállomány összesen hatvan. Jövő évtől kerül a flottába az első óriás A380-as a megrendelt tíz példányból, plusz három gépre tart fenn opciót a társaság. Aztán pedig következik nem kevesebb, mint 80 A350-es beállítása, igaz, ebből a típusból még nem létezik repülőképes példány.
A társaság teljes rendelésállománya 250 új gép, az útvonalhálózat átlépte a száz desztinációt, és csak idén újabb hússzal bővül. A Qatar Airways tehát rendkívül erősen növekedik, és ennek lesz egy másik fontos állomása a decemberre tervezett költözés a mostani szűk légikikötőből az új, modern, kétpályás, 28 milliós évi forgalomra tervezett dohai repülőtérre.
A társaság agilis vezetője ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a gyors növekedés nem jelent semmiféle kompromisszumot a repülőszemélyzetek minőségében. „Ha nem találunk a követelményeinknek megfelelő pilótát elegendő számban, akkor inkább lehalasztjuk a gépek átvételét” – nyilatkozta nemrég Al Bakr vezérigazgató. Egyébként mindmostanáig nem volt probléma a pilótafülkék feltöltésével, más társaságok összeomlása, leállása vagy leépítése elég sok fiatal és ambíciózus repülőgépvezetőt terelt a katari társasághoz.
Ugyanakkor a máshonnan érkező kész kapitányok mellett a Qatar Airways saját ösztöndíjrendszerrel neveli az utánpótlást. Al Bakr szerint létfontosságú olyan fiatal személyzetek nevelése, akik kvázi beleszületnek ennek a légitársaságnak a kulturájába. A másodpilóta-képzést a tervek szerint hamarosan megnyitják a külföldi állampolgárok előtt is. Ez is elkerülhetetlen lépés egy olyan kis országban, ahol az ott született katariak csak a lakosság egyötödik teszik ki – magyarázta a vezérigazgató.
Ami pedig a követelményeket illeti: a keskenytörzsű gépeken repülő kapitányoknak legalább 6000 repült órával, benne 2000 óra kapitányként eltöltött idővel kell rendelkezniük a jelentkezéshez. A szélestörzsű típusok gépparancsnokainak 7000 órájuk kell, hogy legyen, ugyancsak 2000 óra kapitányként repült idővel.