Reptéri magazin két nyelven, érkezőknek, indulóknak
Igazából nem is annyira sajtótájékoztató volt ez, vagy nem csak az, hanem – mondhatjuk így – egyben marketing-összejövetel: a média képviselői mellett azok is ott voltak az I. terminálon, akik az új magazin leendő kereskedelmi partnerei, megrendelői lehetnek. A TravelAir ugyanis erősen épít azokra, akik számára a repülőtéri forgalom az üzlet lényege, az elérhető utasok pedig potenciális fogyasztók, legyenek akár indulók vagy érkezők, gyakori utazók vagy ritka vendégek, magyarok vagy külföldiek.
Elgondolkodtató volt a Budapest Airport kereskedelmi igazgatójának kiindulása: Alan Bork szerint a repülőtér egy hatalmas kommunikációs tér, ahol az elsődleges szerep az információé, legyen szó a szorosan vett reptéri teendőkről a becsekkolástól a beszállításig, vagy a reptéren elérhető szolgáltatásoktól a terminálon működő üzletekig. Az a fajta nem direkt, nem agresszív, laza kommunikáció, amelyet kigondoltak, és amelyet sikeresen visz például már tíz éve a hasonló koppenhágai lap, az eligazodáson és a kereskedelmi információkon túl képes oldani a tranzitban a stresszes várakozás óráit is. Sok az információ egy repülésre váró utas számára, és ez nem is baj, de egyetlen média sem szed össze annyi információt, mint egy ilyen, az utasoknak ingyen rendelkezésre álló 72 oldalas magazin, termináltérképeivel, menetrendjeivel és persze rengeteg kellemes olvasmánnyal.
A kereskedelmi igazgató ugyanakkor idézte azokat a véleményeket is, miszerint a modern repterek tulajdonképp hatalmas bevásárló központok, repülőgépekkel kiegészítve. Ezen nyilván sokan vitatkoznának esetleg Ferihegyen is, de tény, hogy ebben a mai közegben nyilván nem az az igazán nyereséges és sikeres vállalkozás, mint mondjuk a kilencvenes évek Repülőtéri Magazinja, amely szintén eljutott az utasokhoz, de amelyben ez a bizonyos kereskedelmi vonal sokkal kevésbé volt domináns. Most viszont profi külső partnert kellett keresni, hosszú és alapos versenyeztetés révén, amelyről a BA kommunikációs igazgatója, Hardy Mihály beszélt. A reptéri vállalat színvonalas, informatív, és egyben szórakoztató amgol-magyar magazin beindítására keresett partnert, és a tenderen valamennyi fontos vállalkozás elindult, amely a mai magyar lappiacon jelen van.
A győztes Silver Kiadó vezetője, Barta Zsolt célként fogalmazta meg a figyelemfelhívást és fenntartást, a sikeres hozzájárulást a BA üzleti céljaihoz, nem utolsó sorban pedig arról beszélt, milyen fontossága lehet Magyarország kapujában egy ilyen magazinnak, amely az érkezők figyelmét felhívja turisztikai lehetőségekre, kulturális eseményekre. Lesz kifejezetten utazási része tehát a kiadványnak, amely a hazai és a Budapestről elérhető külföldi célpontokat is bemutatja, lesz helye minden számban egy magyar, és egy külföldi, de valamilyen magyar érdekeltséggel bíró személyiség bemutatásának, a fontos kulturális eseményeknek, és az ajánlók mellett lesz mindig cikk, amely a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér életéről szól, ennek a nagyon sokrétű világnak egy-egy részletét mutatja be.
A magazin 30 ezer példányban készül, az új szám megjelenése negyedévente igazodik nemcsak az évszakokhoz, már például úgy, hogy a nyári-tél menetrendváltásra időzítik, hanem az utazási szezonokhoz és akciókhoz is. Lesz letölthető digitális változata. Most tehát még az előkészítés részeként vázolták az újságíróknak és a partnereknek a koncepciót, de az első szám borítóját már bemutathatták a magazin megálmodói: érthető mód ennek az első kiadványnak egy szép budapesti fotó ékesíti a címlapját.