Segítség Frankhonból

Kemsei Zoltán   ·   2012.06.09. 14:00
00

Ne kerteljünk: lepusztult állapotokat örökölt a román vasút (is) Ceauşescu bukása után. Ennek eredményeit máig láthatjuk: összedőlőfélben levő épületek, szerelvények, amelyeken festéket csak nyomokban fedezhetünk fel, méteres gaz az állomások vágányain. Az utaskényelmet sem vitték túlzásba: peron helyett (főleg a kisebb állomásokon) a talajszintre letett betonlapok segítik a fel- és leszállást.

Z 6100-as motorvonat, a CFR Călători színeiben Kiskapus és a tövisi delta között<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a szerző felvételei)

A vasút felülről kezdett építkezni, azaz korszerűsíteni: 2003-ban százhúsz (hol van ez a MÁV-Startnál szolgáló harmincegy példánytól!) Desiro motorvonatot vásároltak a Siemenstől, és az eleddig elhanyagolt elektromos motorvonati szolgáltatásokat is elindították. A romániai vasúti szolgáltatások privatizációja folyamatos: a nehéz gazdasági helyzet miatt a mai napig több vasútvonalának üzemeltetésétől válik meg a CFR, ezek teljes átvételén kívül a fővonalakon is plusz szolgáltatásokat látnak el a magántársaságok.

Medgyesen vár indulásra egy másik, volt francia szerelvény

Franciaországból a CFR-hez és két magántársasághoz (Regional, RegioTrans) összesen körülbelül száz, Z 6100/6300 típusú elektromos és X 4300/4500/4630 sorozatú dízelmotorvonat érkezett. A GFR (Grup Feroviar Roman) ezen kívül még huszonegy, a RegioTrans öt BB 25000 sorozatú, használt villanymozdonyt is vásárolt, amelyekkel az ingavonati közlekedést is meghonosították – a több évtizeddel ezelőtti kísérletek után – Romániában.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Áprilistól augusztusig Fertő-táj vonatokat közlekedtet a GYSEV

GYSEV/iho   ·   2024.04.13. 12:00

A vasúttársaság Sopron és Nezsider között elsősorban turisztikai céllal indított járatainak az a célja, hogy környezetbarát vasúti közlekedéssel minél többen felkeressék az UNESCO világörökség részévé nyilvánított Fertő-táj magyar és osztrák oldalának településeit, látnivalóit.