Sikeresen próbázott az oroszok gázmozdonya
Sikerrel zárultak a tesztek a gázüzemű TEM19-es mozdonnyal, amelyet a Transzmasholding-leány brjanszki tervezőiroda (BMZ), az Uralkriomas Volzsszkij Diesel és a kolomnai VNIKTI kutatóintézet közösen fejlesztett ki. A mozdony a Jekatyerinburgtól északkeletre található Jegorsino teherpályaudvaron 1328 üzemóra alatt, átlagos terheléssel, kocsirendezési és tolatási műveletek során 19 ezer 401 tehervagont mozgatott meg – írja a Railway Gazette.
A gázmozdony moduláris felépítésű, ilyen modulok például a vezetőfülke, a kriogén gáztartály, az elektromos dinamikus fék, a hűtőrendszer, a kompresszor, a dugattyús gázmotor és a generátor. A segédberendezések egy, az alvázhoz tartozó modulon kaptak helyet. A járművel automata tűz- és gázszivárgás-érzékelő berendezéssel is ellátták.
A földgázüzemű mozdonyok bizonyítottan kisebb emissziós értékeket produkálnak, mint gázolajos társaik. A legfontosabb tényező mindazonáltal a költségcsökkentés; a proto-TEM19-essel végrehajtott tesztek pedig azt mutatták ki, hogy egy dízelmozdonyhoz képest éves szinten akár húsz százalékot is lehet spórolni az üzemeltetési költségeken – számol be a Global Rail News.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!