Solaris-villamosokat vesz Lipcse
A lipcsei közlekedési hatóság (LVB) és a Solaris közötti megállapodás értéke 7,7 millió euró. A kontraktus tartalmaz egy további harminchat járműre szóló opciót is. A lengyel vasúti gyártó a Bombardier ajánlatát előzte meg a lipcsei tenderen – írja a Railway Gazette.
Az öt kocsira szóló 2011-es jénai, valamint a tizennyolc villamos szállítására kiírt 2012-es braunschweigi villamostender után Lipcse a harmadik olyan német város, amely a Traminót választotta a modernizáláshoz. A járművekkel a több mint félmillió lakosú, történelmi kereskedőváros az 1969 és 1986 között beszerzett Tatra-kocsikat nyugdíjazza.
A lipcsei Traminók negyvenöt méter hosszúak és legalább hetven százalékban alacsonypadlósak lesznek. Utasterük kétszáz ember befogadására alkalmas. A kocsik különlegessége a nyomtávuk: Lipcse 319 kilométernyi villamosvonala 1458 milliméteres nyomközzel épült ki. A hálózaton az LVB jelenleg több mint háromszáz villamost használ, azonban az opciós járművek megrendelése esetén ez bő kétszázra csökkenhet, mivel a Traminók hosszabbak a Lipcsében közlekedő villamosoknál: egy Tramino két-három Tatra befogadóképességével rendelkezik, a negyvenegy Solaris-jármű teljes mértékben ki tudja váltani a 131 Tatrát.
Az első villamosokat várhatóan 2016-ban veheti át az LVB, a teljes opciós mennyiség lehívása esetén az utolsó kocsi 2020-ban készülhet el. Lengyelországban Poznanban és Olsztynban lehet Traminókkal utazni – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!