Szeged szabadulna a nosztalgiától
Tóth István Tibor vezérigazgató nyilatkozata szerint az SZKT 2012-es költségvetésén 200 millió forintos lyuk van, ezt a nosztalgiaflotta egy részének áruba bocsátásával kívánják valamelyest befoltozni. A társaság Dózsa Gábor vezérigazgató szolgálati ideje alatt 60 millió forintot költött nosztalgiajárművek felújítására, a Budapestről 1984-ben érkezett ikerkocsin kívül így újjáépült a 12-es motorkocsi, egy másik, Budapestről érkezett 1000-es, az MIII pályaszámú volt üzemi kocsi és egy omnibusz.
Ezen járművek közül nem adható el az MIII, mivel munkára fogták, és a beérkezett uniós támogatás miatt nem mozdulhat. A 12-es motorkocsira pedig magas könyv szerinti értéke miatt nem lehet vevőt találni. A PESA villamosok érkezésével fölöslegessé vált Bengálik is eladók, egyet, a 813-as pályaszámút vettek közülük nosztalgiaállományba.
Tóth István Tibor a Délmagyar.hu-nak nyilatkozva nem árulta el, mennyi pénzt vár a nosztalgiajárművekért, de egy április 5-én kelt, általa aláírt dokumentum szerint 50-100 millió forintot tervez „egyes muzeális járművek értékesítése” címén. (A levél a cég gazdálkodásában a Tóth irányítása idején bekövetkezett jelentős romlás elleni intézkedéseket taglalja.) Az iho által megkérdezett szakértők erősen túlzónak tartják ezt a bevételi várakozást.