Szerdán tárgyalja a kormány a 3-as metró felújítását

iho   ·   2014.01.21. 10:11
00

Egyik verzió szerint 90 milliárdért új szerelvényeket szereznének be EU-forrásból, a másik az, hogy a régi kocsikat újítsák fel 60 milliárdos hitelből.

A Magyar Nemzetnek adott interjújában a főpolgármester arról beszélt: a legfőbb kérdés az, hogy az idén kezdődő uniós fejlesztési ciklusban az elsők között indíthatják-e a 3-as metró halaszthatatlanná vált rekonstrukcióját. A 100 milliárd forint a jelenleg Kőbánya-Kispest és Újpest városközpont között közlekedő metróvonal teljes megújítására elegendő. Ez tartalmazza az alagút, a sínpálya, a berendezések, a megállók rekonstrukcióját, és a szakasz meghosszabbítását Káposztásmegyerig.

Mindezidáig az utolsó nagyberuházás a 3-as metró vonalán: Kőbánya-Kispest állomás felújítása. Igaz, egy bevásárlóközpont építéséhez kapcsolódott<br>(Kemsei Zoltán felvétele 2011 áprilisában készült)

Ezzel párhuzamosan kell határozni a járműbeszerzésről. A dilemma, hogy új szerelvények esetén szintén az Európai Unió lehívható forrásaiból finanszírozzák-e a beszerzést, vagy az egykori szovjet gyártmány felújítására a kormány engedélyezi-e hitel felvételét a fővárosi önkormányzatnak. A fővárosnak minderre nincs forrása, s ezért szerepel ez kiemelt kérdésként – mondta a főpolgármester.

Mivel a 3-as metró járműveit orosz cég gyártotta, természetes, hogy érdeklődnek egy felújítási vagy gyártási megbízás iránt – mondta Tarlós, de kacsának minősítette a Népszabadság információit arról, hogy a kormányfő Vlagyimir Putyin orosz elnökkel egy hete tárgyalt volna a volt szovjet járműpark cseréjéről. Ezzel szemben a főpolgármester a múlt csütörtökön valóban tárgyalt az ügyben Orbán Viktor miniszterelnökkel.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek