Talpon maradt a cseh vasútipar 2020-ban

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2021.03.09. 12:00
ACRI

A vasútipari vállalatok bevételének több mint a felét a kivitel alkotja.

A csehországi vasútipari vállalatokat tömörítő szövetség (ACRI) statisztikai adatai szerint 2020-ban az iparág 77 milliárd koronás forgalmat bonyolított, ami az egy évvel korábbi adatokhoz képest még egy milliárddal magasabb is. Így a cseh vasútipar a koronavírus-járvány miatti megszorító intézkedések ellenére is jól teljesített. Az ágazat forgalmának jelentős hányadát az export adta, a termékek 53 százaléka kiviteli cikk volt. A vasútipari vállalatokat tömörítő szövetség körülbelül húszezer embernek ad munkát, további harmincezer pedig az alvállalkozóinak dolgozik. Ezzel az ágazat jelentős munkáltatónak is számít az országban.

Az egyre erősebb uniós környezetbarát közlekedési irányelvek miatt a szövetség szerint a vasútipari vállalatok tovább növekedhetnek a jövőben. A vasúté a jövő, amit mi sem bizonyít jobban, mint az egyre inkább növekvő utasok száma a regionális, vagy elővárosi vonatokon, de nemzetközi viszonylatokon is.


A legnagyobb külföldi sikerek a csehországi vasútipari vállalatok esetében a következők:

  • az AŽD Praha vonali biztosítóberendezést telepít a Terespol–Breszt vasútvonalon Lengyelország és Fehéroroszország között,
  • a Škoda Transportation több országba is szállít villamosokat, villamos motorvonatokat, így például Szlovákiába, Lettországba, Németországba, de például a varsói metró szerelvényeit is ők gyártják.
  • A Dako CZ vállalat az ÖBB vasúttársaságnak épített új vasúti kocsikba gyárt fékrendszereket,
  • az SKD Trade vállalat a Manilában közlekedő eredetileg cseh villamosokba szállít folyamatosan pótalkatrészeket, vagy
  • az MSV Metal Studénka például teherkocsik részegységeit szállítja a poprádi Tatravagonkának.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.