Tervezhetik az M3-as utolsó szakaszát

iho/közút   ·   2020.09.23. 12:00
m3

A sztráda ukrán határig vezető, 23 kilométeres részén Tisza-híd és határátkelő is lesz.

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. idén tavasszal írt ki tendert az M3-as autópálya utolsó, Vásárosnamény–Beregdaróc szakaszának tervezésére. Eredmény a napokban született: a közbeszerzési értesítő szerint a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az Utiber Közúti Beruházó Kft. és a Constreal Mérnöki Iroda Kft. által alkotott konzorciumot választották ki a NIF.

A nettó 1 milliárd 593 millió forint értékű projekt során a győztesnek el kell készítenie a tervezett M3M34-es csomópont és az országhatár között új nyomvonalon vezető, kétszer két sávos, autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út engedélyezési tervét, valamint be kell szereznie a szükséges építési engedélyeket.

A húsz méter koronaszélességű, három méter széles fizikai elválasztó sávval rendelkező pályán felül meg kell tervezni négy külön szintű csomópontot, egy kétoldali egyszerű pihenőhelyet, a beregdaróci határátkelőt, lehetőség szerint színvonalas, komplex pihenőhellyel, továbbá 29 műtárgyat, köztük egy új, körülbelül 210 méter támaszközű Tisza-hidat, valamint a Vásárosnaményi Mérnökségi Telep kibővítését.

A szakasz megtervezését és kiépítését követően az M3-as autópálya 307 kilométeren keresztül vezet majd Budapesttől az ukrán határig, ahol egy új határátkelőhellyel kapcsolódik az ukrán közúthálózathoz. A Beregdaróc–Beregdéda átkelő létrehozásáról 2016-ban egyezett meg Magyarország és Ukrajna; az elképzelések szerint az új átkelőhöz terelődne a 4-es főút záhonyi határátkelőjén zajló teherforgalom jó része.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elmarad Romániában a dízelreneszánsz

iho/vasút   ·   2025.10.03. 09:00

A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.

Vasút Nagyvasút

Október 13-ával leáll a nagykereki vonal!

Károly Szabolcs   ·   2025.10.01. 09:35

Debrecen egyik legfontosabb elővárosi mellékvonalán már egy ideje részben buszok viszik az utasokat és a pálya állapota járműhiány miatt. A vonal a leendő akkumulátorgyár és a reptér futópályájának meghosszabbításának útjában áll. Van visszút?