Romániában rekordösszeget fordítottak 2022-ben infrastruktúra-fejlesztésre
Minden korábbinál több pénzt költöttek tavaly a közúti és vasúti infrastruktúra, illetve a légi közlekedés és hajózás fejlesztésére, bővítésére.
Minden korábbinál több pénzt költöttek tavaly a közúti és vasúti infrastruktúra, illetve a légi közlekedés és hajózás fejlesztésére, bővítésére.
Az osztrák Strabag és a német Geiger romániai leányvállalatainak a konzorciumát hirdette ki győztesnek a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság az észak-erdélyi A3-as autópálya Kolozsvár és Marosvásárhely közötti hiányzó szakaszának a megépítésére kiírt pályázaton.
A szakasz megépítésével Kecskemét és Békéscsaba között teljes hosszában elkészül az M44-es gyorsforgalmi út.
A Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszt adták most át.
A 24 kilométeres szakasz átadásával teljes hosszában használhatóvá vált az A1-es dél-erdélyi és az A3-as észak-erdélyi pályát Szászsebes és Torda között összekötő sztráda.
Az M30-as sztráda a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) és a Via Carpathia, vagyis a Kelet-európai gyorsforgalmi folyosónak is része.
Bóly és Ivándárda között hiányzik még húsz kilométer, ennek a szakasznak tették most le ünnepélyesen az alapkövét Nagynyárádnál.
Felbontják a szerződést az észak-erdélyi A3-as autópálya Aranyosgyéres–Maroskece szakaszának építőjével.
Az M6 autópálya horvát határig vezető, mintegy húsz kilométer hiányzó szakaszának megépítésével megvalósul az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti gyorsforgalmi közúti kapcsolat magyarországi szakasza. A munkálatok elkezdődtek.
A befektetők pénzeihez azonban először meg kell határozni a végleges útvonalakat, valamint az uniós és állami finanszírozások lehetőségeit is.
A sztráda ukrán határig vezető, 23 kilométeres részén Tisza-híd és határátkelő is lesz.
A gyorsforgalmi út az új komáromi Duna-hídtól az M1 és az M7 érintésével teremtene négysávos kapcsolatot a szintén előkészületben lévő M8 autóútig.
Ludovic Orban miniszterelnök, és a román kormány három másik minisztere jelenlétében aláírták az A3-as észak-erdélyi autópálya Marosvásárhely melletti szakasza megépítéséi szerződését.
A Kárpátok romániai vonulatát átszelő első, a Nagyszeben–Pitești nyomvonalon haladó autópálya építése.