Thalys a Ruhr-vidék szívében

Hörcher Dániel   ·   2011.07.15. 08:00
kiskep

A francia, belga, holland és német államvasutak közös nemzetközi vasúttársasága, a Thalys 1997 után először bővíti hálózatának német végpontját. Jelenleg napi öt vonatpár köti össze Brüsszel, Liège és Aachen érintésével Párizst és Kölnt. Az öt vonatpár közül egy a decemberi menetrendváltástól hosszabb útvonalon, egészen Düsseldorfig, Duisburgig, illetve Essenig közlekedik.

A Ruhr-vidék három nagyvárosa Pécshez és Isztambulhoz hasonlóan az Európa kulturális fővárosa címet viselte 2010-ben. Az egykor nehéziparáról híres, ma is rendkívül sűrűn lakott régió az elmúlt években komoly revitalizáción esett át, új társadalmi és gazdasági funkciókat kapott. A Thalys célja a Párizsból, Brüsszelből és Londonból a Ruhr-vidékre utazó üzletemberek eljutási lehetőségeinek javítása.

Az új vonatok augusztus 29-től reggelente 5 óra 12 perckor indulnak Essenből és tíz órára érnek Párizsba; menetidejük ezzel négy óra és 47 perc. Ellenkező irányban valamivel hat óra után indítják a TGV-ket, esseni érkezésük pedig 22 óra 19 percre várható. A közvetlen nagysebességű összeköttetés a hét minden napján rendelkezésre áll ősztől. Brüsszeli átszállással Londonba 10 óra 26 percre, még a bűvös öt órás menetidőn belül érhetünk Londonba. Az ellenkező irányban 16 óra négy perckor kell Eurostarra szállnunk a St. Pancras pályaudvaron, hogy Brüsszelben elérjük az esseni csatlakozást.

Megszokott együttálás a párizsi Gare du Nord pályaudvaron. A Thalys TGV motorvonatai Brüsszelen át Amszterdamig, illetve Brüsszelen és Aachenen át Kölnig közlekednek (fotó: Hörcher Dániel)

Az ezüst-piros vonatok ugyan naponta egyszer hosszabb útvonalon közlekednek, azonban a legolcsóbb jegyek Duisburgba, Düsseldorfba és Essenbe sem haladják meg az eddigi árakat. Párizsból az új desztinációk másodosztályon akár 29 , első osztályon pedig 69 eurós áron érhetők el.

Két éven belül a Deutsche Bahn betör ICE vonataival a Párizs–London–Brüsszel háromszögbe. A konkurencia megjelenésére új szolgáltatások elindításával készülnek a térségben ma még egyeduralkodó vasúttársaságok. A Thalys tavaly kezdte meg arculatának és járműflottájának külső-belső felújítását, idén pedig hálózatbővítéssel igyekszik az utasok kegyeiben járni.

Kapcsolódó hírek