Tovább újulhat a Karánsebes–Temesvár–Arad vonal

iho/vasút   ·   2022.09.08. 09:00
simeria_arad_cfr_rekonstrukcio_03

A CFR Infrastructură az olasz Webuild S.p.A. és a szintén olasz Salcef S.p.A. alkotta konzorciumot bízta meg a vonal két szakaszának korszerűsítésével.

Az egyik, 448 millió euró (jelenlegi árfolyamon körülbelül 185 milliárd forint) értékű szerződés értelmében az Arad és a Temesvár közelében található Ronaț Triaj teherpályaudvar közötti 56 kilométer hosszú szakasz épül át és válik kétvágányúvá. A tervek szerint 42 hónapot felölelő projekt elkészültével a személyszállító vonatok 160 kilométer per órás sebességgel, a tehervonatok pedig százhússzal száguldhatnak majd a pályán. A munkálatok során az íveket pályasebességnek megfelelően átalakítják, a Maros folyón egy új híd épül, továbbá hat meglévő hidat és kilenc állomást és megállóhelyet korszerűsítenek. A projekt részeként megújul a cirka hét kilométer hosszú Újarad (Aradul Nou)–Glogovác (Glogovăț) vonal is.

A másik, 295 millió euró (bő 120 milliárd forint) értékű megállapodás a temesvári Keleti pályaudvar (Timișoara Est) és a Ronaț Triaj teherpályaudvar közötti, 13,86 kilométeres szakaszra vonatkozik. Ezen beruházás során is kétvágányúvá épül át a pálya, továbbá hét állomást és megállót érint, köztük a temesvári Északi pályaduvart (Timişoara Nord) – adja hírül a Railway Gazette.

A Maszol.ro információi szerint a teljes projektet vissza nem térítendő uniós forrásokból, a Nemzeti Helyreállítási és Ellenállási Terv keretében finanszírozzák. A kisebb tenderre hat, a nagyobbra öt vállalat adta be jelentkezését, elsősorban olasz, török és spanyol cégek.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: digi24.ro)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek