Épülhet Kolozsvár metrója
A „kincses várost” a föld alatt keresztben átszelő, huszonegy kilométer hosszú vonalának első szakaszát 2026 augusztusáig kell átadni.
A „kincses várost” a föld alatt keresztben átszelő, huszonegy kilométer hosszú vonalának első szakaszát 2026 augusztusáig kell átadni.
Először a Budapest–Kolozsvár vonal, később ismét lesz Debrecen–Marosvásárhely, és más célállomások is beköthetők a BASe Embraereivel a Kárpát-medencében.
A CFR Infrastructură az olasz Webuild S.p.A. és a szintén olasz Salcef S.p.A. alkotta konzorciumot bízta meg a vonal két szakaszának korszerűsítésével.
Az utasok javaslatait figyelembe véve bővül a december 12-én életbe lépő 2021/2022-es vasúti menetrend. Újabb IC-k és nemzetközi vonatok, több és gyorsabb járat Pusztaszabolcs és Gödöllő térségében, esztergomi elővárosi közlekedéshez jut Süttő, az oroszlányiak pedig hétvégén is használhatják a közvetlen fővárosi vonatokat.
A 17:40-kor Budapestről induló szerelvényben újra fekvőhelyes kocsi közlekedik a Keleti pályaudvarról Nagyváradon, Kolozsváron, Csíkszeredán át.
A Transilvania új esélyei. Ki marad ki az állami támogatásból?. Másfél millió utas, vasút és távoli torony lesz Brassóban.
Földön, vízen, levegőben: összefoglaló február 17-étől február 23-áig.
A tendert várhatóan márciusban írják majd ki. Néhány éven belül százhatvannal suhanhatnak a vonatok Kolozsvár, Nagyvárad és a román-magyar határ között.
Földön, vízen, levegőben: összefoglaló január 27-étől február 2-áig.
A NIF 250–350 kilométer per órás sebességre alkalmas, dedikált pályát szeretne a két város közé.
A vasúttársaság nemzetközi járatait közel 3,1 millióan választották. A belföldi utasszám is nőtt. Visszatértek az étkezőkocsik is.
Az ünnepi menüsor a Brassóba közlekedő Corona IC-n és Kolozsvár–Bécs viszonylatú Transilvania EC-n vehető igénybe.
Földön, vízen, levegőben: összefoglaló szeptember 1-jétől szeptember 7-éig.