Necces, hogy elkészül-e határidőre a Nagyvárad és Kolozsvár közötti vasútvonal felújítása

iho/vasút   ·   2025.03.14. 09:00
00_kolozsvari_felujitas

A Biharpüspöki és Kolozsvár közötti 166 kilométeres vasútvonal felújítási és villamosítási munkálatai helyenként egészen jól haladnak, máshol viszont egyáltalán nem állnak jól – összegez a Transtelex a Pro Infrastructura Egyesület alapján.

A Biharpüspöki és Kolozsvár közötti 166 kilométeres vasútvonal felújítási és villamosítási munkálatai helyenként egészen jól haladnak, máshol viszont egyáltalán nem állnak jól – összeget a Transtelex a Pro Infrastructura Egyesület alapján.

A Román Vasúttársaság (CFR) január végi hivatalos jelentése alapján így áll a munka:

  • Nagyvárad–Élesd (46,7 kilométer): a munkálatok 10 százalékát végezték el,
  • Élesd–Kissebes (52,7 kilométer): 4,5 százalék,
  • Kissebes–Egeres (36,5 kilométer): 32 százalék,
  • Egeres–Kolozsvár (30,4 kilométer): 23 százalék.

A közlekedési minisztérium 2022 novemberében írta alá a finanszírozási szerződést a CFR-vel a Kolozsvár–Nagyvárad–Biharpüspöki vasútvonal korszerűsítésére. A szerződés értelmében a 9,36 milliárd lejes összeget az Európai Unió helyreállítási alapjából finanszírozzák.

Elvileg 2026 augusztusára el kellene készülniük, de a Pro Infrastructura Egyesület szerint erre nem nagyon van esély. A vasútvonalon a villamosítás és pályafelújítás után a személyvonatok 160 kilométer/óra, a tehervonatok pedig 120 kilométer/óra sebességgel haladhatnak majd. A munkálatok során 33 hidat, öt alagutat újítanak fel, és modernizálják az állomásokat is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!