Már biztos, hogy csak késve készülhet el a Kissebes–Biharpüspöki szakasz felújítása
A CFR-től elmondták, munkálatokkal csak 2027 végére végezhet a kivitelező. A késésért a hegyeket és a Sebes-Köröst okolják...
A CFR-től elmondták, munkálatokkal csak 2027 végére végezhet a kivitelező. A késésért a hegyeket és a Sebes-Köröst okolják...
A Biharpüspöki és Kolozsvár közötti 166 kilométeres vasútvonal felújítási és villamosítási munkálatai helyenként egészen jól haladnak, máshol viszont egyáltalán nem állnak jól – összegez a Transtelex a Pro Infrastructura Egyesület alapján.
A 250 millió euró értékű beruházás közbeszerzéseit még idén tavasszal ki is írják.
Jelentős járatritkítást vezetett be januárban a román nemzeti vasút: 233 vonatot töröltek költségcsökkentési okokból – elvileg csak ideiglenesen.
Egy éve zajlanak a munkálatok, egyelőre nem túl acélos tempóval.
A Kolozsvár és Nagyvárad között zajló pályafelújításnál sokszor egyetlen busz pótol, az sem az államvasúté, az utasok pedig egymást tapossák. Eközben a Carpatica Feroviar létrehozásán foglalatoskodik a kormány.
Pályakorszerűsítés kezdődik. A pótlóbuszok viszont még nem indultak el.
A 900-as fővonal Karánsebes–Lugos szakaszán valósulhat meg az európai vasúti forgalomirányítási rendszer (ERTMS).
Megépülte után a magyarországi M44-es úthoz Nagyszalontánál kapcsolódik.
Reggel az Aradról Nagyváradra tartó motorvonat gyulladt ki Nagyvárad határában, a Mácsapuszta és a bihari megyeszékhely közötti szakaszon.
Kétszeresére nő a légikikötő utasfelvételi kapacitása.
A házigazdák a 14. helyen végeztek; a szegedi SZKT a 9., a debreceni DKV küldöttsége a 16. lett. Egyéniben ír villamosvezetőé a pálma.
A romániai civil szervezet szerint a szállításügyi minisztérium akár 17 milliárd eurót is invesztálna a Nagyváradtól Kolozsváron és Bukaresten át Konstancáig vezető pálya megvalósítására, miközben a hagyományos hálózat fenntartására sincs elég forrás.
Indulás márciusban két géppel, de ezek típusa és a Bukaresten kívüli úticélok még nem ismertek. Pálya- és előtér-bővítés Váradon, új pálya Debrecenben. Helyi vezetők ambíciói és a reális piaci helyzet.
Vajon versenyben tartja-e a bihari repülőteret új terminálja a mindössze 55 kilométerre fekvő konkurenciával?