Tőzsdére készül a Waberer’s

Andrassew Dávid Igor   ·   2011.10.05. 12:30

A néhány hónappal ezelőtti tulajdonosváltásnak köszönhetően lehetőség nyílt a Waberer’s csoport növekedésére. A cégcsoport átvilágítása után a társaság közgyűlése úgy döntött, összevonják azokat a cégeket, amelyek a csoport alaptevékenységével foglalkoznak, ám eddig önállóan működtek. Ez azt jelenti, hogy a Waberer’s Holdingba be fog olvadni a nemzetközi fuvarozással foglalkozó Waberer’s International, a közúti, légi és tengeri szállítmányozási cég, a DeltaSped, a számítástechnikai tevékenységet kiszolgáló Inforáció Kft. és a járműjavítást végző Interszerviz Kft. is. A Waberer’s Network és a Waberer’s Logistic megmarad leányvállalatnak az összevont cégcsoport alatt.

Az összevonástól azt várják, hogy egy olyan új szervezeti egység jön létre, amely az eddigieknél hatékonyabb és költségtakarékosabb gazdálkodást tesz majd lehetővé. Mindehhez egy teljesen új, egységesített informatikai rendszert is fejlesztenek. Az összevonás előnyei többek között: nem kell öt különböző adóbevallást készíteni és a cégek közötti transzferárakkal sem kell többet bajlódni. Ezek nélkül jelentős terhektől szabadul meg a cég – minderről a Waberer’s csoport elnök-vezérigazgatója beszélt.

Az új, pénzügyi befektető Mid Europe Partnersről szólva Wáberer György elmondta: a célja, hogy 3-5 éven belül eladja az üzletrészét, ehhez pedig a legjobb eszköz, ha a társaságot a tőzsdén értékesítik. Ez alatt az idő alatt szeretnék organikusan is megduplázni az árbevételt, ezzel lehetőségük lenne a harmadik legnagyobb nemzetközi fuvarozóvállalattá válni Európában. Ezért is fontos, hogy egy egységes céget hozzanak létre, amelyben nem keverednek a tevékenységek.

A fuvarozási tevékenységet ugyanakkor több, franchise-rendszerű cégbe szervezik át: egy-egy ilyen vállalat 60 járművet üzemeltet majd, a cég vezetője pedig maga is tulajdonos a vállalatában. Így a járműveket jobban ki tudják használni, az első eredmények alapján 10 százalékkal nőtt a cég 2350 egységből álló járműflottájának futásteljesítménye. Ugyanakkor a járműveket az anyacég szerzi be, és a munkát is a központban adják – így mind a beszerzéseknél, mind a munkák megszerzésénél gazdaságosabban tudnak működni.

Fotó: adi

Jogos és állandó kérdés hasonló átalakulások során, hogy mennyivel csökken a dolgozók létszáma. Ezzel kapcsolatban a vezérigazgató beszámolt arról, hogy 2011 elején 10-15 százalékos árbevétel-növekedésre számítottak, az elmúlt kilenc hónap adatai alapján azonban kitűnik, körülbelül 20 százalékos tevékenységnövekedést könyvelhetnek el. Ez viszont azt jelenti, hogy az adminisztratív tevékenységgel foglalkozó munkatársak közül senkit sem kell elküldeni, hiszen a megnövekedett forgalom felszívja ezeket az embereket. A 20 százalékos bevételnövekedés három részből áll össze: egyrészt nőtt a cég forgalma, másrészt a költségekkel együtt emelkedtek az árak is, valamint a piacukat is bővíteni tudták új ügyfelekkel – nyilatkozta lapunknak Czakó Géza, a cég gazdasági vezérigazgató-helyettese.

Komolyan erősítik a kereskedelmi csapatot, az egy évvel korábbi állapotokhoz képest 250 fővel többet foglalkoztatnak, az év végére pedig 160 kamionnal lesz több a tulajdonukban. Az év eleji 17 millió eurós tőkeemelésnek tervezik egy további, 13 milliós ütemét 2012 tavaszán – számolt be a számokról Wáberer György. Míg a 17 milliót a Mid Europa Partners adta, addig a 13 milliót Wáberer adja, így fog helyreállni a tulajdonosok közötti egyenlőség.

Az ágazat gazdasági helyzetéről is beszélt az elnök. A kereskedelmi gázolaj bevezetése szerinte nagyon jó hatással volt a fuvarozókra. Úgy látja, a többi volt szocialista országhoz képest korábban tapasztalható versenyhátrány megszűnt. Emlékeztetett, a hátrányt két elemmel sikerült leküzdeni: az egyik a jövedéki adó visszaigénylése, a másik a napidíj adómentes részének 25 euróról 40-re emelése volt.

Kapcsolódó hírek