Új buszsávot adtak át a régi Budaörsi úton
Új buszsávot adtak át a régi Budaörsi úton, a Virágpiac és a Gazdagréti út között. Az ezt az útszakaszt érintő 40-es, 240-es és 240E jelzésű buszok napi közel 20 ezer utasa ezzel a fejlesztéssel naponta 5-10 percet spórolhat utazásonként. A fejlesztés nem érinti negatívan az autóval közlekedőket, sőt, inkább pozitív hatása lesz rájuk nézve is, hiszen útszélesítéssel oldották meg az építést. Összesen, a korábban átadott szakaszokkal együtt 1390 méter új buszsávot épített és jelölt ki a Budapest Közlekedési Központ a 285 millió forintba kerülő projectben. Ebből az európai uniós támogatás 217 millió forint volt – hangzott el az átadáson.
Buszfolyosót alakítottak ki a régi Budaörsi úton, aminek jelentős részén, 790 méter hosszan sávszélesítésre került sor. A közösségi közlekedés segítése mellett a kerékpárosokra is gondoltak, ezért a buszsáv megépítése mellett a már korábban meglévő kerékpárút nyomvonalát is módosították. A projekt keretében több csomópont forgalmi rendjét is megváltoztatták, a Kőérberki csomópontban például a Kőérberki útról balra, a Budaörsi útra már nem lehet lekanyarodni. Ugyanitt a kerékpáros átjáró mellé gyalogátkelőhelyet is építettek. A Gazdagréti úti csomópontnál is történt változás: a Budaörs felől érkező autósoknak mostantól két sávon van lehetőségük balra kanyarodni Gazdagrét felé. Azért, hogy kiszűrjék a szabálytalankodókat, két helyen egy-egy kamerapárt szereltek föl. Ennek köszönhetően, azok ellen, akik jogosulatlanul használják a buszsávot, automatikusan eljárást lehet kezdeményezni – számolt be a részletekről a BKK vezérigazgatója.
Vitézy Dávid azt is elmondta, hogy a régi Budaörsi úti 790 méter hosszú buszsávon túl 250 méter buszsávot jelöltek ki lefelé a Gazdagréti úton a Rétköz utca és a Budaörsi út között, a Gazdagrétről a városközpont irányába közlekedő 139-es, 153-as és 239-es autóbuszok részére. Ezeken felül 350 méter buszsávot létesítettek a Lapu utcán a Gazdagréti csomópont és az M1/M7 autópálya bevezető szakasza között. Ennek az új szakasznak köszönhetően összefüggő kapcsolat van a most átadott régi Budaörsi úti buszsáv és az M1/M7 bevezető szakaszon a Lapu utcától befelé már meglévő buszsáv között.Összesen 2500 négyzetméretnyi új útszakasz épült, átépítették a járdaszigeteket, a Poprádi útnál új megállót építették, 800 méter hosszan kiváltották az elektromos kábeleket.
A korábban nagy port kavart, a Budaörsi út belső szakaszán, a Nagyszőlős utcai csomópontban kialakított, majd felfüggesztett buszsáv későbbi sorsára vonatkozó újságírói kérdésre válaszolva Vitézy Dávid azt válaszolta, fontos feltétele volt annak, hogy a régi Budaörsi úton létezzen a most átadott buszsáv, hiszen az átadáskor a most fejlesztett útszakaszon sokkal nagyobb tolódások voltak. Mint mondta, azt vállalták a Fővárosi Közgyűlés felé, hogy részletes szimuláció történik, és leteszik a projecthez szükséges intézkedési terveket. Ez folyamatban van. A forgalomszámlálások és a térség teljes körű forgalmi szimulációja jelenleg is zajlik. Reményét fejezte ki, hogy még idén egy részletes intézkedési tervet le tudnak rakni, annak érdekében, hogy a belső Budaörsi úti szakasz kezelése is megoldható legyen.