Új reptérről álmodnak a csongrádiak

iho/repülés   ·   2012.07.31. 09:08

A meglévő szegedi regionális reptér fejlesztésében, és akár egy új légikikötő felépítésében is gondolkodni kellene – többek között ezt szorgalmazza az egészségturizmusra létrehozott Hungaromed Klaszter – olvasható a delmegyar.hu cikkében

Olyan infrastrukturális beruházásokat, többek között repülőtér-fejlesztést sürget a Hungaromed Klaszter, amelyeknek azonnali gazdaságélénkítő hatása lehet – hangzott el a kamaránál megszervezett találkozón. Az érdeklődő üzletembereket a klasztermenedzser Hungaromed Kft. hívta össze. Herczeg Zita ügyvezető elmondta: saját területükön, az egészségturizmusban is tapasztalták a térség hátrányos helyzetét, mivel nehezen megközelíthető, a városokat összekötő utak rossz minőségűek. – Azért keresünk partnereket, hogy a társadalmi igényt – fejlődjön a régió – megfogalmazzuk, erre felhívjuk a politika, az önkormányzatok figyelmét. Ha áldozunk az infrastruktúrára, befektetők és újabb üzleti partnerek, valamint vendégek jönnek hozzánk.

A Hungaromed személyesen keresi meg lehetséges partnereit, hogy csatlakozzanak: ez nem kerül pénzbe, nem várnak tőlük támogatást – mondta az ügyvezető. – Csak azt szeretnék, ha „megjeleníthetnénk" a társadalmi igényt, és a Csongrád Megyei Önkormányzat felvenné a következő ciklusra szóló fejlesztési tervébe a reptérberuházást.

Azzal kapcsolatban, hogy a reptérfejlesztés a jelenlegi bővítését, vagy új építését jelenti-e, a következő választ kaptuk: – Van egy olyan koncepció is, amely új reptér kialakítását tartalmazza Szegedtől északabbra, Kistelek körül, az M5-ös és a Szegedet Budapesttel összekötő vasútvonal mentén – válaszolta Herczeg Zita. – Ezt a lehetőséget is megvizsgálnák a szakértők a jelenlegi regionális repülőtér bővítése mellett. Példánk a győri légikikötő, amelyet az Audi szinte önmaga eltart: nálunk a kecskeméti Mercedes-gyár tölthetné be ugyanezt a szerepet, amennyiben annak tulajdonosai látnak benne fantáziát.

Ott voltak a találkozón a szegedi repteret üzemeltető SZKT képviselői is: Nemes László, a társaság igazgatóhelyettese elmondta, minden kezdeményezésnek örülnek, ami a reptér fejlesztését segíti. Remélik, hogy sikerül előrevinni az ügyet, hiszen ők „egyedül kevesek". A szegedi légikikötőnek minden évben egy kicsivel emelkedik a forgalma: a 2006-os beruházás óta az utasszám évi 11 ezerről 24 ezerre, a le- és felszállások száma hatról tízezerre nőtt. Azt nem érzékelik, hogy a Malév csődje bármilyen hatással lett volna az úgynevezett „mozgásszámra".

A Hungaromed Klasztert Csongrád megye vezető egészségügyi és turisztikai szolgáltatói hívták életre 2010-ben, azzal a céllal, hogy az együttműködésből eredő előnyök kihasználásával saját gazdasági teljesítményüket is javítsák. Jelenleg 28 tagja van, köztük az egyetem klinikai központja, megyei kórházak, egészségcentrumok, magánklinikák, szakorvosi rendelők, a Hunguest Forrás, Novotel, Dóm hotel. A tevékenység elindításához uniós pályázaton 27 millió forintos támogatáshoz jutottak, a projekt teljes költségvetése 33 millió.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.