Új Wizz-járatok Aradról

Schulek Tibor   ·   2012.03.27. 13:32

A Wizz Air közleményben jelentette be, hogy az Aradi Nemzetközi Repülőtérről 2012. június végétől heti kétszer menetrendszerinti légijáratot indít Milano-Bergamo repülőterére. A repülőteret jelenleg nem használja menetrendszerinti légitársaság, inkább a kisgépes, valamint a teherszállítás dominál.

A járat indítása azért érdekes, mert Arad mindössze 60 kilométerre található a Temesvári repülőtértől, amely a Wizz Air egyik legnagyobb román bázisa. Arad elhelyezkedése kedvező, a járat nyitástól a régió, és a turizmus fejlesztését is várják az illetékesek. Az új járat egyfajta útkeresésnek tekinthető, hiszen Lengyelország és Magyarország után Románia lehet következő helyszíne a Ryanair – Wizz Air régiós párharcnak.

Ettől a héttől a Wizz Air és a többi low-cost légitársaság átköltözött Bukarest Baneasa (BBU) repülőteréről a nagyobb, de a várostól messzebb lévő Bukarest Otopeni (OTP) repülőtérre. A korábbi fapados repülőteret a tervek szerint egy felújítás után 100 százalékban a kisgépes, kormányzati és VIP forgalom igényei szerint alakítják át. A repülőtér mérete, kialakítása már nem felelt meg az évi 2,3 millió utas kiszolgálásához, így gyakran tumultus alakult ki. A Wizz Air forgalmát tekintve jelenleg piacvezető Romániában.

A Malév leállását követő azonnali járatnyitási bejelentéseket követően, lassan véglegesedik a budapesti Wizz Air menetrend is. Kolozsvár végül nem indul el, Pisa megszűnik, Bergamo helyett Malpensára érkeznek a milánói járatok, valamint Thessalonikibe is ritkábban indulnak repülők. Komoly, akár félnapos menetrendi módosításokat láthatnak például a Szófiába induló utasok. Hamarosan bejelentik, hogy mikortól költözik a rózsaszín légitársaság a Liszt Ferenc Repülőtér 2-es termináljára, valamint a napokban várható Tel-Avivba szóló járatengedély kapcsán döntés, ennek elnyerésére esélyes a Wizz Air.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.