Újjáéled egy vasútvonal a francia–svájci határon
A francia infrastruktúrakezelő SNCF Network szerint a két országot összekötő vonal számára, melyen 1992 óta nem közlekednek menetrend szerinti személyszállító vonatok, a 2018. decemberi menetrendváltás hozza majd el ismét az életet. Ráadásul nem is akárhogy! Belfort-ban – ahol a francia vasúti gyártó Alstom például a nagysebességű TGV-vonatait építi – nagysebességű vasúti kapcsolatok állnak majd rendelkezésre: egyrészt a hazai hálózathoz, másrészt Svájc felé, az LGV Rhin-Rhône nagysebességű vonalhoz. A svájci határnál található Delle-ben pedig Bern felé lehet majd tovább utazni a hagyományos vasúthálózaton.
A vonal revitalizálásával öt közbülső állomás nyitja meg újra kapuit, melyek a határ mindkét oldalán lakók számára mind helyi, mind nemzetközi szinten jobb közlekedési lehetőséget fognak biztosítani. A rekonstrukciós munkák még 2015 szeptemberében kezdődtek meg. A száztízmillió eurót kóstáló fejlesztés során 2018 nyarára teljes hosszában átépül az egyvágányú szakasz, valamint kiépül a felsővezeték és az elektromos betáplálás. Ezt követően próbamenetek fognak közlekedni.
A felújított pályán a szerelvények huszonöt perc alatt fogják megtenni a két város közötti utat, Belfort városközpontjától pedig mindössze tíz perc alatt a Montbéliard TGV-pályaudvarra lehet érni. Belfort és a svájci Biel/Bienne között egy óra negyvenhárom perc lesz a menetidő. A beruházáshoz számos helyről érkezett támogatás: Franche-Comté régió 43,8 millió euróval, a Svájci Államszövetség 24,7 millióval, a Francia Állam huszonhárommillióval, Belfort városa öt és fél millió euróval, az SNCF Réseau négymillióval, Svájc Jura kantonja 3,2 millióval, az EU 3,1 millióval, a belforti régió pedig 2,5 millióval járult hozzá a fejlesztéshez – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!