Újra villamosozhatnak – negyven év után
Annó a síneket a hetvenes években szedték föl. Most a városi közlekedési bizottság bejelentése szerint a 24 milliós várost széltében-hosszában átszelnék a villamossínek, amelyek teljes hossza megközelíti majd a 800 kilométert, nem sokkal maradva el a 2020-ra huszonkét vonalra bővülő metróhálózat hosszától.
A tömegközlekedési hálózat bővítésére részben éppen a metró véges kapacitásai miatt kényszerül a város, a világ leghosszabbjának számító metróhálózat ugyanis jelentős mértékben már nem bővíthető tovább, az utasok száma ugyanakkor évről évre nő.
A legjobb kiegészítő megoldás a villamos – állítja a metropolisz fő közlekedési szerve, amely a hálózatot a belvároson túl a külvárosi kerületekre is kiterjesztené. Hogy pontosan hány jármű, milyen vonalakon és mikorra áll szolgálatba, az iroda nem közölte, mondván, további, részletesebb tervezés szükséges.
Sanghajban az első villamosok 1908-ban jelentek meg, a hálózat 1925-ben már huszonöt vonalon, 328 szerelvénnyel üzemelt. Az 1950-es évekre aztán a villamosok a hálózat nem megfelelő karbantartása miatt mind kényelmetlenebbé, veszélyesebbé váltak és lassúnak is számítottak, az 1970-es évekre végül a hálózatot csaknem teljes egészében felszámolták. A levegőszennyezés miatt a villamosok „rehabilitálása” már az 1990-es évek közepén felmerült, konkrét lépéseket ugyanakkor csak mostanra tett a város vezetése.
Egy tíz kilométeres vonalon egyébként 2010 óta közlekednek már villamosok a városban, de a központtól jelentős távolságra, a Putung városrészben lévő Csangcsiang technológiai parkban. Újabb vonalak építése indul a szintén külvárosi Szungcsiang és Csingpu kerületekben, ezeket várhatóan 2017-ben adják át az új városi hálózat első vonalaiként.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!