Vadonatúj kerékpárúton lehet kitekerni Budapestről Szentendréig

iho/zöldút   ·   2020.09.19. 16:25
00_szentendrei_kerekparut

A Duna jobb partján az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút hálózat részeként elkészült a Budapest és Szentendre közötti kerékpárút, amely népszerűsége miatt Pest megye egyik fontos közlekedésfejlesztési projektje volt.

Az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpáros útvonal-kijelölés az Atlanti-óceántól egészen a Fekete-tengerig tart, Magyarországon 420 kilométer hosszan a Duna mentén halad. Jelenleg a szlovák határtól Budapestig tartó északi rész felújítása zajlik, a szentendrei az első elkészült szakasza.

Az útvonal korábbi kiépítettsége és állapota sok helyen nem felelt meg a megnövekedett kerékpáros forgalmi igényeknek. A beruházás célja ezért a kerékpárút települések közötti szakaszának fejlesztése volt, megteremtve a biztonságos kerékpározás lehetőségét.

A fejlesztés egy 5,61 kilométer hosszú kerékpáros útszakaszt érintett a Budapest határán lévő Barát pataktól, a főváros meglévő kerékpáros hálózatát Szentendrével összekapcsolva. Az útvonal a 11. sz. főút forgalmától távol, jellemzően a budakalászi Duna parton, illetve annak közelében a Lupa tó mellett is elhalad. A szakasz egyik legszebb része Natura 2000 védettséget élvező ártéri erdőn át vezet.

Az új nyomvonalú kerékpárút építésén kívül leburkolták a meglévő földutakat, felújították a közvilágítást, valamint az ártéri erdőben vezető szakaszt is korszerűsítették. Szentendre közigazgatási területén épült egy pihenőhely, valamint további kettő megújult Budakalászon, lehetőséget biztosítva egy-egy rövid megállásra, a kerékpárok elhelyezésére. A kihelyezett kerti bútorok biztosítják az étkezés megoldását, valamint Budakalász közigazgatási területén megújuló pihenőhelyeken ivóvizet is tudnak tölteni a kerékpárosok.

(fotók: NIF Zrt.)

A projekt leglátványosabb és legösszetettebb építménye a Szentendre határán lévő Dera-patak feletti, mintegy 36 méter hosszú kerékpáros híd volt, amelynek tervezésekor fontos szempont volt a meglévő környezetbe illeszthetőség.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrásból valósult meg. A kivitelezést a HE-DO Kft. végezte nettó 850 millió forint értékben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.