Vadonatúj repülőgépet telepít Ferihegyre a Wizz Air
A múlt heti bejelentés után még egy repülőgépet állomásoztat majd Budapesten a fapados légitársaság, így már 6 gép éjszakázik a ferihegyi Liszt Ferenc repülőtéren – mondta budapesti sajtóértekezletén a Wizz Air vezérigazgatója.
Az idei évre már 2,3 millió budapesti utas szállítását tervezi a cég, ezzel már megközelíti a február 3-án leállt Malév hárommilliós utasszámát. Tavaly még csak 1,4 millió utasuk volt Ferihegyről, de az idén már sokkal több lesz. Az ambiciózus tervek megvalósításához a cég 10 új célállomásra indít járatot a lila-fehér színeiről ismert gépeivel. Ezek a desztinációk: Bukarest, Szófia, Varsó, Kolozsvár, Malaga, Larnaka, Szaloniki, Heraklion, Rhodosz, Zakynthos, vagyis a leállt nemzeti légitársaság által lefedett városok. Ezen kívül „igénylik” a Malév EU-n kívüli járatüzemeltetési jogait Moszkvába, Isztambulba, Tel-Avivba és Kijevbe is - jelentette be Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. A tíz új desztináció áprilisban és júniusban nyílik. Ezekkel a járatokkal kapcsolatban leszögezte: ha a kormány új nemzeti légitársaságot kíván alapítani, akkor elképzelhető, hogy ezeket a jogokat átadják az új társaságnak. Mint mondta, nem akarnak a jelenlegi üzleti modelljüktől eltérni, ezért nem lehet kisgépes, vagy éppen átszálló forgalomra berendezkedni.
Eddig 33 célállomásra repültek Budapestről, és 2,5 millió székkapacitást értékesítettek évente. A vadonatúj géppel együtt összesen 300 millió eurót fektettek be Magyarországon, ami 2400 közvetlen és közvetett munkahelyet hoz létre nálunk.
A vezérigazgató hozzátette: nem tudják a Malév minden útvonalát átvenni, egyes járatokat ugyanis kisebb kapacitású gépekkel lehetne csak gazdaságosan üzemeltetni, ilyenekkel pedig a Wizz nem rendelkezik.
A járatindítással kapcsolatban leszögezte: minden engedéllyel és megállapodással rendelkeznek az eddig bejelentett járatok esetében. A ferihegyi egyes terminál kapacitása egyelőre nem „slotbehatárolt”, vagyis „nincs oka feltételezni”, hogy a jövőben ne a régi budapesti termináról üzemeljenek a gépek.
A budapesti 900 ezer fős bővüléssel együtt a tavalyi 11 milliós teljes utasszám Váradi tervei szerint 13 millióra nő.
Eddig mintegy 150 egykori Malév-pilóta jelentkezett hozzájuk, az ő átképzésüket a Wizz Air állja - jelentette ki a vezérigazgató, utalva arra, hogy a Malév Boeing 737 típusú repülőgépekkel repült, a Wizz viszont Airbus A320-as típussal.
A Wizz Air nem charter cég, erre vannak mások, akik valószínűleg jobbak is ebben - jelentette ki Váradi arra a kérdésre, hogy tervez-e bármilyen komolyabb együttműködést azokkal az utazásszervezőkkel, akik az idei nyárra már lekötötték a Malév kapacitásának egy részét.
A Wizz Air 2012 áprilisától a következő célállomásokra szállít utasokat:
|
Heti járatsűrűség |
|
||
Célállomás |
Jelenleg |
2012 nyári szezon |
Változás |
Indulás dátuma |
Malaga (ÚJ) |
0 |
2 |
2 |
Április 2 |
Larnaca (ÚJ) |
0 |
2 |
2 |
Április 4 |
Kolozsvár (ÚJ) |
0 |
3 |
3 |
Április 3 |
Szófia (ÚJ) |
0 |
3 |
3 |
Április 3 |
Varsó (ÚJ) |
0 |
4 |
4 |
Április 2 |
Thesszaloniki (ÚJ) |
0 |
2 |
2 |
Április 3 |
Zakynthos (ÚJ) |
0 |
1 |
1 |
Június 16 |
Rodosz (ÚJ) |
0 |
1 |
1 |
Június 16 |
Heraklion (ÚJ) |
0 |
1 |
1 |
Június 16 |
Bukarest (ÚJ) |
0 |
4 |
4 |
Március 2 |
London Luton |
18 |
21 |
3 |
|
Brüsszel Charleroi |
7 |
14 |
7 |
|
Eindhoven |
7 |
13 |
6 |
|
Milánó Bergamo |
5 |
11 |
6 |
|
Róma |
4 |
10 |
6 |
|
Barcelona |
3 |
7 |
4 |
|
Malmö |
3 |
7 |
4 |
|
Madrid |
2 |
7 |
5 |
|
Stockholm Skavsta |
2 |
4 |
2 |
|
Bourgas |
0 |
3 |
3 |
|
Bari |
2 |
3 |
1 |
|
Dortmund |
2 |
3 |
1 |
|
Göterborg |
2 |
3 |
1 |
|
Marosvásárhely |
2 |
3 |
1 |
|
Frankfurt Hahn |
2 |
3 |
1 |
|
Nápoly |
2 |
2 |
- |
|
Bologna Forli |
2 |
2 |
- |
|
Turku |
0 |
2 |
2 |
|
Catania |
0 |
2 |
2 |
|
Pisa |
2 |
2 |
- |
|
Palma de Mallorca |
0 |
1 |
1 |
|
Korfu |
0 |
1 |
1 |
|
Antalya |
0 |
1 |
1 |
|
Összesen |
67 |
148 |
81 |
|