Változás előtt a pesterzsébeti villamoshálózat
A hetvenes évek lakótelep-építkezései, a pesterzsébeti hálózat jó részének ezzel járó megszüntetése a mai napig égető probléma. A járatok belvárosi kapcsolatainak hiánya a kihasználatlanságban jelentkezik, a Határ úti metróállomásra közlekedő 52-es és a nagykörúti kapcsolatot adó 51-es hosszú, néhol igen lassú útvonala nem minősül különösképp utasvonzónak, a Nagysándor József utcai szakaszon a kötöttpálya és a közúti forgalom kölcsönösen feltartja egymást. Emellé sorakoznak fel a 2024-es olimpia – egyelőre előzetes – tervei is, amelyek szerint a 2-es villamos útvonala is megváltozhat.
A XX. kerületi önkormányzat a Fővárosi Közgyűléshez nyújtotta be javaslatát, amelyet az október 13-án született határozat értelmében megvizsgálásra el is fogadtak. A jelenlegi villamoshálózat lényegesen átalakulna, megszűnnének a szabótelepi hurok Nagysándor József utcai és Jókai utcai vágányai, az Ady Endre utcai sínpárt pedig a Török Flóris utcába helyeznék át. Teljes felújításra szorul a pacsirtatelepi hurokvágány, a környéket érintő közművekkel és közúti felújítással együtt, a vonalat Soroksár-Újtelepig hosszabbítanák meg. A Topánka utcában és a Baross utcában új villamosvonalat építenének a körirányú és a városközpont-irányú kapcsolat létrehozására.
A fejlesztést követően a 2-es és a 3-as villamosok közlekednének az új hurokban, az előbbi viszonylat vonalvezetése – az olimpiai tervek függvényében – még kérdéses: vagy a Kvassay-áttörés közelében jutna a Gubacsi útra, vagy pedig a HÉV megmaradt pályáján közlekedne.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!